نیوز سیتی!
02 بهمن 1401 - 09:08

تکلیف قانونی واحدهای صنعتی خراسان جنوبی برای تامین سوخت جایگزین

بیرجند- معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: هر واحد صنعتی باید طبق چارچوب قانونی برای سوخت جایگزین پیش بینی داشته باشد با این وجود نگاه ما بر حمایت از بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اشرفی شنبه شب در نشست بررسی مشکلات و ارائه راهکار به منظور حمایت از واحد های تولیدی آسیب‌دیده از مدیریت مصرف انرژی، اظهارکرد: با وجود این که هر واحد صنعتی باید طبق چارچوب قانونی برای سوخت جایگزین پیش بینی داشته باشد اما نگاه دولت حمایت از واحدهای تولیدی و صنایع خسارت‌دیده از مدیریت مصرف انرژی در استان است.

وی بیان کرد: به دلیل اینکه سرمای اخیر در ۱۵ سال گذشته بی‌سابقه بوده، حساسیت در بین صنایع برای استفاده از سوخت جایگزین کمتر شده است.

اشرفی افزود: به خاطر اینکه صنایع کمتر برنامه‌ریزی برای سوخت دوم داشته‌اند شاهد آسیب‌هایی در این بخش از محل قطع گاز بوده‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برخی از واحد های صنعتی به تناوب هر سال از سوخت جایگزین استفاده می‌کنند، گفت: پیش‌ بینی استفاده از سوخت جایگزین جزو تکالیف قانونی واحدهای صنعتی و تولیدی است و باید در این زمینه طبق چارچوب مشخص شده از سوی شرکت گاز عمل کنند.

اشرفی اظهارکرد: برخی واحدهای تولیدی در این زمینه حساسیت کمتری داشته‌اند و اکنون که ۱۰ روز سخت از لحاظ مدیریت مصرف انرژی را پشت سر گذاشتیم، دچار نقصان و آسیب شده‌اند.

وی بیان کرد: اگرچه این شرایط آب و هوایی در حوزه کشاورزی برکاتی برای استان داشته و امید را در بین کشاورزان و دامداران زنده کرده است با این وجود واحدهای تولیدی و صنعتی آسیب دیده در حوزه‌های خدماتی، آب، برق، مالیات، بیمه و بانک نیازمند حمایت‌هایی هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: دولت بین خود و بخش خصوصی فاصله نمی‌بیند و در راستای حمایت از تولید و اشتغال تلاش داریم با استفاده از فضاهای موجود و ابزارهای قانونی حمایت‌های لازم را انجام دهیم.

اشرفی تأکید کرد: بیمه تأمین اجتماعی هم در زمینه فهرست بیمه کارگران باید نگاه مثبت داشته باشد و مساعدت کند.

سید محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: در مورد مسایل کارگری نباید نگاه طوری باشد که کارگر متضرر شود بنابراین پرداخت کامل حقوق کارگران مطالبه اصلی است.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از بیمه بیکاری برای کارگران افزود: برای مسئله درمان خانواده کارگران هم باید تدابیری اندیشید که مشکلی ایجاد نشود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 989761

مهمترین اخبار ایران و جهان: