نیوز سیتی!
02 بهمن 1401 - 15:43

نشست تخصصی «معنا و مبنای سرمایه اجتماعی» برگزار می شود

نشست تخصصی «معنا و مبنای سرمایه اجتماعی» با حضور استادان و صاحب‌نظران این حوزه و با همکاری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و مرکز تحقیقات و برنامه‌ریزی شهر تهران سه‌شنبه ۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست تخصصی «معنا و مبنای سرمایه اجتماعی» با حضور استادان و صاحب‌نظران این حوزه و با همکاری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و مرکز تحقیقات و برنامه‌ریزی شهر تهران سه شنبه ۴ بهمن ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. در افتتاحیه این نشست تخصصی یک روزه، حجت الاسلام رضا غلامی، رئیس مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی، حجت الاسلام سعید رضا عاملی دبیر سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی و عطاءالله رفیعی آتانی رئیس مرکز تحقیقات و برنامه‌ریزی شهر تهران سخنرانی می‌کنند.

همچنین در ادامه این نشست اساتید و صاحب‌نظرانی از جمله عبدالحسین کلانتری، حجت‌الاسلام حمید پارسانیا، رضا پورحسین، بهاره آروین، صفار هرندی، سعید زاهد، سیدمجید امامی، لیلا فلاحتی و مریم شعبان مباحث خود را ارائه می‌کنند. مفهوم و قلمرو دانشی سرمایه اجتماعی، نظریه‌های سرمایه اجتماعی در جهان سکولار و دینی، ضرورت نگاه دینی اسلامی به سرمایه اجتماعی، نسبت و مناسبات سرمایه اجتماعی با ایمان دینی، هویت ملی، پساتجدد، مقاومت‌گرایی و حقوق مردم، ‌سرمایه‌اجتماعی در جوامع از منظر تاریخ و فلسفه؛ مؤلفه‌ها، شاخص‌ها و مختصات سرمایه اجتماعی، رویکرد سیستمی به سرمایه‌اجتماعی، پارادایم یا گفتمان در سرمایه‌اجتماعی و تراز مطلوب در سرمایه‌اجتماعی در جامعه اسلامی محورهایی است که به آنها پرداخته می‌شود.

این نشست تخصصی یک روزه در دو پنل به طور همزمان سه‌شنبه ۴ بهمن‌ماه از ساعت ۸ تا ۱۷ برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این نشست تخصصی به آدرس پاسداران، خیابان مؤمن‌نژاد (گلستان یکم)، پلاک ۱۲۴، مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی مراجعه کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 990817

مهمترین اخبار ایران و جهان: