نیوز سیتی!
09 بهمن 1401 - 15:54

قزاقستان میزبان انجمن توسعه مؤسسات مالی در آسیا و اقیانوسیه

روز های 16-17 ماه می امسال در شهر آلماتی قزاقستان نشست انجمن توسعه موسسات مالی در آسیا و اقیانوسیه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نیمه دوم ماه می امسال به میزبانی قزاقستان در شهر آلماتی این کشور نشست انجمن توسعه موسسات مالی در آسیای و اقیانویسه (ADFIAP) برپا می‌شود.

«نیکولای بادگزاف»، رئیس هیات مدیریه بانک توسعه آسیا گفت: این نشست که روزهای 16-17 ماه می امسال برگزار می‌شود، بیش از 80 سازمان از 40 کشور مختلف جهان و همچنین ساختارهای بین المللی، وزارتخانه‌های مربوطه قزاقستان و منطقه را با هدف بررسی موضوعات سرمایه گذاری در اقتصاد این کشور و اتحادیه اقتصادی اورآسیا گرد هم می‌آورد.

وی در مورد نتایج و برنامه‌های بانک توسعه آسیای برای همکاری بیشتر با قزاقستان و همچنین پیش بینی‌ها برای دوره آتی گفت: این بانک در سال 2023 قصد دارد بیش از 1.1 میلیارد دلار در قزاقستان سرمایه‌گذاری کند و همچنین در جذب سرمایه گذاری‌های خارجی به پروژه‌های قزاقی از جمله زیرساخت‌های حمل و نقل و لجستیک، صنعت، مجتمع کشت و صنعت، انرژی سبز و منابع آبی سهم گذارد.

به گفته بادگزاف، بانک توسعه اورآسیا سال گذشته از تمام اهداف برنامه ریزی شده فراتر رفت، حجم سرمایه‌گذاری در قزاقستان به 1.2 میلیارد دلار رسید که در مقایسه با سال 2021 پنج برابر بیشتر است.

وی همچنین اطلاعاتی را در مورد اجرای پروژه‌های همگرایی بین کشوری به ویژه پروژه‌های مانند ساخت خط راه آهن «آیاگز-بختی» و گذرگاه مرزی در مرز قزاقستان و چین و همچنین نوسازی خط لوله آب «آستراخان – منگیشلاک» ارائه کرد.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1005317

مهمترین اخبار ایران و جهان: