نیوز سیتی!
18 دی 1401 - 15:10

تعطیلی مهدکودک‌ها در سطح استان مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد

قزوین- استاندار قزوین با بیان اینکه تعطیلی مهدکودک‌ها در سطح استان مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد، گفت: تاخیر در تصمیم گیری برای تعطیلی ها منجر به نارضایتی و بی اطلاعی مردم می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی ظهر یکشنبه در کارگروه استانی شرایط اضطرار آلودگی هوا اظهار داشت: مدیران تصمیم گیر در حوزه آلودگی هوا و محدودیت‌های متأثر از آن باید نسبت به استفاده از روش‌های ابداعی و ابتکارات در مواجهه با این مسأله بیشتر ورود داشته باشند.

وی با بیان اینکه پیش بینی‌هایی که منجر به تصمیم می‌شود باید زود اتفاق بیفتد چراکه تأخیر در تصمیم گیری منجر به نارضایتی و بی اطلاعی می‌شود، گفت: گاهی اوقات نباید نگاه فنی باشد و اگر نگاه مدیریتی اعمال شود، اطلاع رسانی زودتر انجام خواهد شد و نارضایتی به وجود آمده در روزهای اخیر کاهش پیدا می‌کند.

اعلایی افزود: در مواردی مثل هفته قبل که آلایندگی بالا بود باید تصمیمات بلند مدت اتخاذ می‌شد و از این پس باید در صورت مشاهده چنین وضعیتی تصمیمات بلند مدت اتخاذ شود.

استاندار قزوین با بیان اینکه همه مردم باید نسبت به کاهش آلودگی هوا حساس باشند، اضافه کرد: در چنین شرایطی نباید به تعطیلی مدارس بسنده کرد و باید در زمینه‌های دیگری مانند بررسی معاینه فنی خودروها هم ورود کرد.

وی ادامه داد: تعطیلی مدارس هم آسیب‌های خاص خود را دارد و از لحاظ روانی برای دانش آموزان مشکلاتی را ایجاد می‌کند و حتی دانش آموزان هم از تعطیلات به وجود آمده ناراحت هستند.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: در زمینه مهدکودک‌ها باید بررسی دقیق‌تری صورت گیرد چرا که فرزندان از محل مهدکودک بیرون نمی آیند و تعطیلی، والدین را با مشکل مواجه می‌کند، بنابراین باید تصمیم کاربردی اتخاذ شود که مردم با مشکل مواجه نشوند.

وی افزود: اگر سطح آلودگی از تهران بیشتر است باید مانند تهران و شهرهای دیگر از ابزارهای دورکاری هم استفاده شود، البته بازهم تأکید بر این است که تصمیمات به موقع اتخاذ شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 963161

مهمترین اخبار ایران و جهان: