نیوز سیتی!
13 دی 1401 - 14:12

چهاردهمین مدیر عامل باشگاه تراکتور در دوران زنوزی/رکورددار بیشترین و کمترین حضور مدیران تراکتور

چهاردهمین تغییرات مدیریتی در زمان مالکیت زنوزی در باشگاه تراکتور اعلام شد.

خبرگزاری فارس/فرهاد فرهادپور: روز گذشته با استعفای ایوب بهتاج، هوشنگ نصیرزاده به عنوان مدیر عامل جدید باشگاه تراکتور معرفی شد.

در دوره 5 ساله مالکیت زنوزی، این چهاردهمین انتخاب وی در راس باشگاه تراکتور بوده و عمر حضور این مدیران هیچکدام به یک سال هم نرسیده و تنها میرمعصوم سهرابی در دو مقطع در مجموع 450 روز مدیر عامل باشگاه تراکتور بوده است.

خبرگزاری فارس در آذربایجان‌شرقی نگاهی اجمالی به مدیران قبلی باشگاه تراکتور داشته است:

سال ۹۷ و زمانی که زنوزی مالکیت باشگاه تراکتور را برعهده گرفت، عباس الیاسی را به عنوان مدیرعامل این باشگاه منصوب کرد، اما الیاسی خیلی علاقه‌ای به این سمت نداشت و ترجیح داد تنها به عنوان رییس هیات مدیره باشگاه تراکتور به کارش ادامه دهد و اینکه دقیقا چند روز مدیر عامل اول تیم تراکتور در زمان زنوزی بود، مشخص نیست.

صادق درودگر مدیر عامل دوم تیم تراکتور بود. وی 8 مرداد حکم مدیریت خود را دریافت و 22 مرداد استعفا داد تا عملا فقط 14 روز مدیریت این باشگاه را برعهده داشته باشد.

همان روز هیات مدیره باشگاه تراکتور جلسه‌ای را تشکیل و رضا اسدی را به عنوان مدیرعامل باشگاه تراکتور معرفی کردند.

147 روز بعد و در 16 دی 1397 اسدی از مدیریت باشگاه تراکتور کنار رفت. در ابتدا عنوان شد  با توجه به قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل برای متصدیان دولت و با توجه به شغل دیگر اسدی با تصویب هیات مدیره باشگاه از مدیرعاملی تراکتورسازی خداحافظی کرد، اما بعد از مدتی مشخص شد علت استفعا اسدی اختلاف با مالک باشگاه تراکتور بود.

بعد از حدود یک ماه  و روز 19 بهمن 1397 ایوب بهتاج به عنوان مدیر عامل باشگاه تراکتور انتخاب شد. وی در آن زمان مدیر اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی بوده و ‌با توجه به عدم پذیرش استعفایش از سوی وزارت ورزش و جوانان، از مدیریت این باشگاه تبریزی در 27 اسفند استعفا داد. دوره اول مدیریت بهتاج در باشگاه تراکتور تنها 39 روز بود.

الیاسی برای دومین با و تا انتخاب مدیر عامل جدید، اختیارات باشگاه تراکتور را در دست گرفت که 102 روز طول کشید.

در 7 تیر سال 1398 غلامرضا صادقیان از شرکای زنوزی در مجموعه‌های صنعتی‌اش و بدون سابقه مدیریت ورزشی، به عنوان مدیر عامل باشگاه تراکتور منصوب گردید.

18 آذر صادقیان در پیامی به زنوزی از مدیریت باشگاه تراکتور استعفا داد. نتایج ضعیف تیم تراکتور در آن مقطع دلیل استعفا صادقیان ذکر شده بود، اما خودش در متن استعفایش از دخالت در کارش به عنوان دلیل استعفا آورده بود: متاسفانه به دلایلی که مفصلا توضیح داده شده باشگاه روند عادی را طی نمی‌کند و همانطور که در جریان هستید کنترل موفقیت در باشگاه تراکتور در دست مدیریت نبوده و تصمیمات غیر‌مدیریتی و غیر ورزشی اجازه اداره باشگاه را از اینجانب سلب نموده است.

دوره حضور صادقیان در تیم تراکتور 164 روز بود .

یک روز بعد میرمعصوم سهرابی معاون اقتصادی صادقیان که سابقه طولانی در مدیریت باشگاه شهرداری تبریز را داشت، به عنوان سرپرست مدیر عاملی باشگاه تراکتور معرفی گشت و 297 روز به عنوان مدیر عامل این باشگاه فعالیت داشت.

10 مهر سال 1399 محمد علی‌پور به عنوان مدیر عامل باشگاه تراکتور معارفه گردید. وی که سابقه مدیریت باشگاه پرسپولیس را در کارنامه داشت، 45 روز بعد از سمت خود استعفا داد. اختلاف بین وی و هیات مدیره و مالک باشگاه تراکتور دلیل استعفای علی‌پور ذکر شده بود. نحوه عقد قرارداد بعضی بازیکنان و سیاست‌های مدیریت علی‌پور که در تضاد با هیات مدیره بود، سبب استعفای وی شد به طوری که وی فضای باشگاه را مه آلود ذکر کرده بود.

25 آبان سال 99 حسن آذرنیا با حفظ سمت به عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور منصوب شد. آذرنیا در باشگاه تراکتور سابقه بازیکنی، مربیگری، سرمربیگری و سرپرستی تیم را داشته و مراحل حضورش در باشگاه تراکتور با سرپرست مدیر عاملی تکمیل شد. وی زمان انتخاب، مدیر تیم تراکتور بوده و قرار بود سرپرستی‌اش موقت و تا انتخاب مدیر عامل جدید باشد.

یک هفته بعد و در 2 آذر سجاد سیاح از مدیران اقتصادی مجموعه دریک به عنوان مدیر عامل جدید تراکتور معرفی شد. جالب اینکه معارفه وی نیز مجموعه دریک برگزار گردید.

روز 21 اردیبهشت 1400 الیاسی از استعفای سجاد سیاح و چند تن از اعضای هیات مدیره باشگاه تراکتور خبر داد. برای سیاحی که ورزشی و چهره شناخته شده‌ای نبود، حضور 170 روزه‌اش در مدیریت باشگاه تراکتور آمار جالبی بود. اما نه انتصابش و نه استعفایش در رسانه‌ها بازتاب زیادی نداشت.

بعد از 13 روزی که تراکتور مدیر عامل نداشت، 3 تیر 1400 جمشید نظمی به عنوان مدیر عامل باشگاه تراکتور معرفی شد. نظمی یک دوره هم در زمان مدیریت سپاه این سمت را برعهده داشت. اما دوره مدیریتش این بار کوتاه‌تر بوده و بعد از 138 روز و در 17 آبان از مدیریت این باشگاه کنار رفت.

دو هفته بعد میرمعصوم سهرابی به عنوان مدیر عامل جدید باشگاه تراکتور منصوب شد و تا 10 مرداد سال 1401 این سمت را برعهده داشت که 254 روز بوده و با 297 روز مدیریت قبلی‌اش، در مجموع 551 روز مدیر عامل باشگاه تراکتور بوده و تنها فردی است که عمر مدیریتش در تیم تراکتور بیش از یک سال است.

بعد از استعفای سهرابی، ایوب بهتاج به جای وی به عنوان مدیر عامل باشگاه تراکتور منصوب و بعد از 152 روز وی نیز از سمت خود استعفا داده و مدیریت این باشگاه را به لغایش بخشید.

آمار روزانه مدیران باشگاه تراکتور به ترتیب زمانی

عباس الیاسی: نامشخص

صادق درودگر: 14 روز

رضا اسدی: 147 روز

ایوب بهتاج: 39 روز

عباس الیاسی: 102 روز

غلامرضا صادقیان: 164 روز

میرمعصوم سهرابی: 297 روز

محمد علی پور: 45 روز

حسن آذرنیا: 7 روز

سجاد سیاح: 170 روز

جمشید نظمی: 138 روز

میرمعصوم سهرابی: 254 روز

ایوب بهتاج: 152 روز

انتهای پیام/60017

منبع: فارس
شناسه خبر: 952361

مهمترین اخبار ایران و جهان: