نیوز سیتی!
09 دی 1401 - 12:55

منصوری: مردم در روز نهم دی تصویر جدیدی از انقلاب اسلامی ارائه دادند

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت:۹دی یک مکتب است که تسلیم نمی‌شود و در این روز تمام ظواهر مادی دنیا در مقابل مکتب از بین رفتند و مردم یک تصویر جدید از انقلاب اسلامی به دنیا ارائه کردند.

جواد منصوری تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به سالروز حماسه ۹ دی، گفت: مسئله بسیار مهم در پیروزی انقلاب و تداوم آن، حضور اکثریت مردم در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی است، این حضور کاملاً آگاهانه به خاطر ایمان به اسلام و تعالیم اهل بیت (علیهم‌السلام) بوده که یک نیروی ویژه‌ای را ایجاد کرده که بسیاری از تهدیدات و مشکلات سر راه انقلاب اسلامی را از بین برده است، در حالیکه هر کدام از این تهدیدها می‌توانست به تنهایی یک نظام و انقلاب را با شکست مواجه کند.

وی افزود: یکی از روزهایی که حضور مردم به طور ویژه در آن دیده می‌شود، یوم‌الله ۹ دی ۱۳۸۸ است. بر اثر اتفاقاتی که بعد از خرداد سال ۸۸ و انتخابات ریاست‌جمهوری رخ داد و تحریکات و اغتشاشاتی که در کشور به وجود آوردند، این تصور به وجود آمد که بخش عمده مردم مخالف نتیجه انتخابات هستند و دشمنان فکر کردند که می‌توانند کشور را در یک وضعیت خاص قرار دهند که یا نظام جمهوری اسلامی تسلیم آن‌ها و یا ساقط شود.

تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه این کشمکش‌ها چند ماهی در سال ۸۸ ادامه داشت، تصریح کرد: سرانجام در نهم دی آن سال، با حضور در صحنه آگاهانه مردم مؤمن و وفادار به انقلاب اسلامی و معتقد به رهبری و ولایت‌فقیه، وضعیت تغییر کرد. مردم با حضورشان در صحنه، تمامی محاسبات قبلی را تغییر دادند و معادله جدیدی را به وجود آوردند و نشان دادند که تعیین‌کننده نهایی سرنوشت نظام هستند.

منصوری بیان کرد: از آن زمان تانون تلاش‌های زیادی صورت گرفته که به نوعی سعی کنند بین مردم تفرقه بیندازند و به اشکال مختلف، اسم‌ها و عناوین مختلف این اتحاد را بشکنند.

تحلیلگر مسائل سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: ۹ دی یک روز نیست، یک فرهنگ و استراتژی جمهوری اسلامی برای تکیه به مردم و وحدت جامعه است؛ ۹دی در واقع یک مکتب است که تسلیم نمی‌شود و در این روز تمام ظواهر مادی دنیا در مقابل مکتب از بین رفتند و مردم یک تصویر جدید از انقلاب اسلامی به دنیا ارائه کردند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 943561

مهمترین اخبار ایران و جهان: