نیوز سیتی!
03 بهمن 1401 - 18:49

۷۴هزار تردد در راه‌های ارتباطی استان اردبیل ثبت شد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل از ثبت ۷۴هزار تردد در راه‌های ارتباطی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلیم‌الله وثوقی عصر امروز در بازدید از محور اردبیل-مشگین‌شهر با تشریح شرایط جوی راه‌های ورودی و خروجی استان اردبیل اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۴ هزار تردد در این راه‌ها ثبت شده است.

وی افزود: در حال حاضر در برخی مسیرهای استان مه‌گرفتگی مقطعی وجود دارد اما تردد در تمام مسیرهای ارتباطی به صورت عادی و روان برقرار است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: بر اساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل در مسیرهای اردبیل به آستارا( محدوده آق‌چای)، گردنه اسالم به خلخال، در مسیر اردبیل به سمت مغان (محدوده سه راهی صحرا) مه‌گرفتگی گزارش شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر بارش در راه‌های ارتباطی استان وجود ندارد اما با توجه به پیش‌بینی هواشناسی احتمالا در ساعات آینده شاهد بارش در برخی محورها باشیم.

وثوقی همچنین از ثبت ۷۴ هزار تردد وسایط نقلیه در راه‌های ارتباطی استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و تشریح کرد: تردد ثبت شده در مسیر اردبیل- آستارا(رفت و برگشت) در محدوده فرودگاه اردبیل ۲۶ هزار تردد بوده است.

وی اعلام کرد: در مسیر اردبیل به خلخال در محدوده پلیس راه آراللو هم تردد رفت و برگشت ثبت شده ۱۲ هزار مورد بوده است.

وی تردد ثبت شده در مسیرهای اردبیل- دشت مغان و اردبیل-نیر را به ترتیب ۱۷ هزار و ۱۹ هزار تردد ذکر کرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل همچنین با اشاره به تردد ثبت شده در مسیرهای خروجی استان طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: میزان تردد ثبت شده در محدوده کجل در مسیر اردبیل سرچم سه هزار و ۵۰۰ مورد، در مسیر اصلاندوز به کلیبر ۳ هزار و ۲۰۰ تردد، در مسیر نمین–تونل حیران ۸ هزار تردد و مشگین‌شهر–اهر ۳ هزار تردد است.

وی، میزان تردد در مسیرهای اسالم به خلخال و صائین هم به ترتیب یک هزار و ۲۰۰ و ۴ هزار و ۲۰۰ تردد برشمرد و از رانندگان خواست ضمن کسب اطلاع از وضعیت راه‌های کشور از مرکز مدیریت راه‌های کشور، حتما تجهیزات زمستانی بویژه زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

گفتنی است: اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران، صایین، کجل، نقدوز، الماس، لنگان، قره‌آغاج و اسالم استان اردبیل را به استان‌های مجاور متصل می‌کنند.

پایان پیام/۳۷۲۷/

منبع: فارس
شناسه خبر: 993517

مهمترین اخبار ایران و جهان: