نیوز سیتی!
04 بهمن 1401 - 11:57

مسکو ده‌ها هزار نیروی تازه‌نفس اما آموزش‌ندیده به دونباس می‌فرستد

مقام نظامی آمریکا مدعی شد که ارتش روسیه با هدف تقویت مواضع خود در منطقه دونباس در اوکراین، ده‌ها هزار نیروی جایگزین به خطوط مقدم نبرد اعزام می‌کند اما به ادعای وی این نیروها آموزش ندیده‌اند!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استریپس، یک مقام نظامی آمریکا مدعی است که روسیه برای تقویت ارتش خود در خطوط مقدم جنگ با اوکراین در منطقه دونباس که به ادعای وی در آن (دونباس) متحمل تلفات سنگینی هم شده، ده‌ها هزار نیروی تازه‌نفس اعزام می‌کند. با این حال، به ادعای وی، این نیروها به درستی آموزش ندیده‌اند و علاوه بر این، مجهز هم نیستند!

نیروهای ارتش روسیه تقریباً یک سال پس از آغاز عملیات نظامی این کشور در اوکراین که در مناطق دونباس شروع شد، کنترل شهر باخموت را به دست گرفتند. دونباس در منتهی علیه بخش شرقی اوکراین واقع شده و جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک را در بر دارد.

با این حال، به گفته این مقام نظامی آمریکا که نخواسته نامش فاش شود، دستاوردهای اخیر اوکراین در منطقه باخموت، مسکو را بر آن را داشته تا قوای بیشتری به این منطقه اعزام کند.

وی مدعی شد: نیروهای اوکراین همچنان به تسلط بر باخموت و دفاع از این شهر ادامه می‌دهند. اقدام روسیه در اعزام نیروهای جدید نیز، شتابزده است و آنها به درستی آموزش ندیده و تجهیزات کافی در اختیار ندارند.

این مقام آمریکایی همچنین مدعی شده که شرایط خطوط مقدم تا اندازه زیادی «پایدار» است به غیر از تحرکات روسیه در باخموت و برخی «موفقیت‌های تدریجی» ارتش اوکراین در منطقه کرِمینا که تحت اشغال روسیه است. این شهر در فاصله حدود ۱۱۵ مایلی (حدود ۱۸۵ کیلومتری) جنوب شرق خارکیف قرار دارد.

اعزام نیروهای جدید روسیه به اوکراین در حالی صورت می‌گیرد که لوید آستین، وزیر دفاع و مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا همین چند روز پیش به منظور حضور در نشست «گروه تماس دفاعی با اوکراین» به آلمان سفر کردند.

آستین در این نشست گفت که تعدادی از کشورها از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان، لتونی، استونی، دانمارک، هلند و سوئد، کمک نظامی جدید خود به اوکراین را افزایش داده‌اند.

اوکراین به‌تازگی از متحدان خود خواسته تا برای بیرون راندن نیروهای روسیه از مناطق کلیدی، برای کی‌یف تانک‌های جنگی پیشرفته ارسال کنند. انگلیس با ارسال تانک چلنجر۲ موافقت کرده و آمریکا هم قصد دارد تا تانک‌های تی -۷۲ ساخت روسیه را در اختیار اوکراین قرار دهد اما برخی کارشناسان و مقامات اوکراینی مدعی هستند که این کشور به تانک‌های بهتر از جمله لئوپارد ۲ آلمانی و آبرامز آمریکایی نیاز دارد.

آلمان هفته پیش برای آمریکا شرط گذاشت و اعلام کرد که اگر وانشگتن تانک آبرامز برای اوکراین ارسال کند، آنگاه برلین هم تانک‌های لئوپارد خود را برای کی‌یف می‌فرستد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 994461

مهمترین اخبار ایران و جهان: