نیوز سیتی!
25 دی 1401 - 20:48

ارائه خدمات درمانی و مراقبتی رایگان به مادران باردار در مراکز تامین اجتماعی خراسان‌شمالی

مشاور امور بانوان مدیریت درمان تأمین اجتماعی خراسان‌شمالی گفت:در راستای حمایت از طرح جوانی جمعیت مشاوره‌های پیش از بارداری، ویزیت‌های دوران بارداری، مراقبت‌های پس از زایمان در درمانگاه بیمارستان تأمین اجتماعی بجنورد و درمانگاه‌های تأمین اجتماعی اسفراین و شیروان و جاجرم اجرایی می‌شود.

زهرا محمدی، مشاور امور بانوان مدیریت درمان تأمین اجتماعی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: در راستای حمایت از طرح جوانی جمعیت مشاوره‌های پیش از بارداری، ویزیت‌های دوران بارداری، مراقبت‌های پس از زایمان در درمانگاه بیمارستان تأمین اجتماعی بجنورد و درمانگاه‌های تأمین اجتماعی اسفراین و شیروان و جاجرم اجرایی می‌شود.

وی گفت: ارائه کلاس‌های آمادگی زایمان از هفته بیستم بارداری برای زنان باردار در بیمارستان ثامن‌الائمه تأمین اجتماعی بجنورد و مراکز تابعه مدیریت درمان تأمین اجتماعی یکی دیگر از خدماتی است که به زنان باردار در این مراکز ارائه می‌شود.

مشاور امور بانوان مدیریت درمان تأمین اجتماعی خراسان‌شمالی افزود: انجام زایمان بی‌درد و کم درد، زایمان در آب، همچنین استفاده از روش‌های کم درد جهت زایمان از جمله رایحه‌درمانی وانتونکس در بلوک زایمان بیمارستان تأمین اجتماعی بجنورد انجام می‌شود.

محمدی ادامه داد: همچنین انواع داروها، مشاوره‌های تخصصی، سونوی کنترل بارداری به مادرانی که تحت پوشش این مراکز هستند به‌صورت کامل رایگان ارائه می‌شود.

وی همچنین از عقد قرارداد بیمارستان تأمین اجتماعی بجنورد با کلینیک‌های مادر و نوزاد سطح شهر جهت حضور ماماهای همراه بر بالین مادران در حین زایمان خبر داد.

محمدی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۷ هزار و ۸۲۹ مورد ویزیت مادران باردار، تعداد ۵۲۱ مورد مشاوره پیش از بارداری، ۵۴۰ مورد سونوی بارداری، در واحدهای تابعه مدیریت درمان تأمین اجتماعی خراسان‌شمالی انجام شده است.

این مقام مسئول افزود: همچنین در ۹ماهه سال جاری تاکنون ۷۸۷ مورد کلاس‌های آمادگی زایمان برگزار و ۲۹۰ مادر باردار برای آمادگی زایمان طبیعی در این کلاس‌ها حضور پیدا کرده‌اند.

مشاور امور بانوان مدیریت درمان تأمین اجتماعی خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: گفتنی است که در این مدت تعداد سه مورد IUI نیز خدمات به زنان باردار ارائه شده است.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 979161

مهمترین اخبار ایران و جهان: