نیوز سیتی!
25 دی 1401 - 11:50

مردم علائم کرونا را جدی بگیرند

بندرعباس - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: یکی از نشانه های سویه جدید کرونا آبریزش بینی همراه با گلو درد شدید است. مردم علائم کرونا را جدی بگیرند.

به گزارش خبرگزاری مهز، فاطمه نوروزیان با اشاره به تعداد اگشت‌شمار موارد بستری کرونا در این استان، گفت: یکی از نشانه های سویه جدید کرونا آبریزش بینی همراه با گلو درد شدید است که مردم باید در صورت داشتن این علائم حتماً برای انجام تست کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه جدی به تفاوت‌های آنفلوانزا و سویه جدید کرونا از سوی مردم اضافه کرد: آنفلوانزا معمولاً با تب شدید و کاملاً حاد شروع می شود اما سویه جدید کرونا شروع آرام و تدریجی داشته و همراه با گلو درد و در بعضی موارد علائم تنفسی مانند سرفه و تنگی نفس است.

نوروزیان با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی پیش و پس از ابتلا اظهار داشت: ممکن است برخی از مردم به دلیل ایمنی بالا، با علائم تخفیف یافته به کرونا مبتلا شوند اما همین افراد باعث سرایت بیماری با شرایط سخت و قوی به دیگران می شوند که برای جلوگیری از این وضعیت لازم است علاوه بر رعایت کامل پروتکل ها، حداقل به مدت سه روز خود را قرنطینه کرده و از رفتن به محل کار یا مدرسه خودداری کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تکمیل واکسیناسیون، استفاده از ماسک در فضاهای بسته، شست و شو و ضدعفونی مداوم دست‌ها، قرنطینه افراد دارای علامت بیماری و همچنین اقدام به موقع برای انجام تست کرونا و درمان‌های پس از آن را موجب محافظت جامعه و پایین ماندن تعداد مبتلایان دانست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 977861

مهمترین اخبار ایران و جهان: