نیوز سیتی!
08 دی 1401 - 18:39

فعالیت 153 دفتر پیشخوان شهری و ICT روستایی در زنجان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به روند صدور پروانه و نظارت بر دفاتر شهری و روستایی گفت: در حال حاضر مجموعا 153 دفتر پیشخوان دولت و ICT روستایی دارای پروانه در استان زنجان فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حامد سرایی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به نحوه نظارت بر ارائه خدمات در دفاتر پیشخوان، رعایت قوانین و دستورالعمل‌های مربوط به ارائه اظهار کرد: خدمات گوناگون از جمله خدمات پست و اجرای دقیق ابلاغیه‌های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی لازم است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به اینکه مجموعا 153 دفتر پیشخوان شهری و ICT روستایی دارای پروانه در استان فعالیت دارند، گفت: در سطح استان زنجان 120 دفتر پیشخوان شهری و 33 دفتر ICT روستایی دارای پروانه، مشغول به کار هستند.

وی افزود: فعالیت دفاتر پیشخوان شهری و ICT روستایی بخشی از فرایند توسعه دولت الکترونیک و ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی در نزدیک‌ترین نقطه به ارباب رجوع است که نمود بارز آن در ارائه خدمات توسط این دفاتر در ایام شیوع ویروس کرونا و کاهش ساعت کاری کارکنان سازمان‌ها مشهود بود.

سرایی هدف از ایجاد دفاتر را تسهیل دریافت خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی برای مردم به ویژه افرادی که یا دسترسی به اینترنت و وسایل الکترونیکی مرتبط ندارند یا از سواد رسانه‌ای پایین برخوردار هستند، دانست.

وی افزود: بر اساس قانون، دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند علاوه بر ارائه خدمات الکترونیکی در درگاه اینترنتی خود، دسترسی لازم برای ارائه خدمات الکترونیکی توسط دفاتر پیشخوان شهری و ICT روستایی را نیز فراهم کنند و عملکرد ایشان در قالب ارزیابی سالیانه عملکرد دستگاه‌های اجرایی در قالب جشنواره شهید رجایی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس کارگروه دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی استان زنجان گفت: بر اساس آخرین رتبه بندی دفاتر که از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام پذیرفت از مجموع 153 دفتر استان زنجان، 83 دفتر در رتبه یک، و 36 دفتر در رتبه 2 قرار گرفته اند و 34 دفتر در این فرایند رتبه‌بندی شرکت نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم در رتبه بندی‌های بعدی ضمن افزایش تعداد دفاتر دارای رتبه‌های برتر در استان، گستره و کیفیت ارائه خدمات دفاتر نیز بهبود و ارتقا یابد.

لازم به توضیح است، به روزترین فهرست دارندگان پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیر دولتی و دفاتر ارتباطی و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی در تارنمای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به نشانی www.cra.ir در بخش « دارندگان پروانه » قابل مشاهده است.

پایان پیام/73005

منبع: فارس
شناسه خبر: 942617

مهمترین اخبار ایران و جهان: