نیوز سیتی!
25 دی 1401 - 10:21

صدور 1428 پروانه صنایع دستی در زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از صدور 1428 پروانه صنایع دستی در زنجان خبر داد و گفت: 10 پروانه از این موارد مربوط به تولید کارگاهی است.

سید سعید صفوی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: تعداد یک هزار و ۴۲۸ فقره پروانه تولید صنایع‌دستی برای متقاضیانی که دارای تخصص، تجربه و آشنایی به فرایند تولید و توانایی ساخت محصول دریکی از رشته‌های صنایع‌دستی بوده‌اند صادر و تمدید شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان افزود: از مجموع این پروانه‌ها، ۱۰ فقره پروانه تولید کارگاهی، ۲۵۸ فقره کارت شناسایی صنعتگری، ۲ فقره جواز تاسیس کارگاهی صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه اشتغال و رونق اقتصادی از مهم‌ترین اهداف این اداره‌کل بوده است که بدون شک در سال جدید تمهیدات ویژه‌ای برای شکوفایی این حوزه در نظر گرفته خواهد شد، گفت: متقاضیان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و کسب مهارت‌های اولیه تحت نظر این اداره، موفق به دریافت این مجوزها می‌شوند.

صفوی همچنین از مرمت 17 شیء تاریخی در استان خبر داد و گفت: اقداماتی بر روی ۱۷شیء فرهنگی تاریخی انجام خواهد شد که شامل بررسی و مشاهدات ماکروسکوپی، آسیب‌شناسی اشیا و انجام آزمایش‌های اولیه برای شناسایی عوامل آسیب‌رسان، پاک‌سازی به دو روش مکانیکی و شیمیایی و تثبیت نهایی اشیا است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ادامه داد: مرمت اشیای تاریخی موزه‌ای، ضمن تقویت ظرفیت موزه، اشیاء را از ورطه فراموش‌شدن و بدون استفاده ماندن مصون نگاه می‌دارد و کاربردی ارزشی‌تر به آن می‌بخشد.

پایان پیام/73005

منبع: فارس
شناسه خبر: 977617

مهمترین اخبار ایران و جهان: