نیوز سیتی!
12 دی 1401 - 14:02

افزایش سطح زیر کشت قراردادی گندم به بیش از ۱۰ هزار هکتار

زاهدان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش از ۱۰ هزار هکتار از گندمزارهای استان در قالب ۹۷۰ قرارداد تحت پوشش کشت قراردادی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا سیدحسینی صبح دوشنبه در نشست کارگروه ملی کشاورزی قراردادی، افزود: تاکنون بیش از ۱۰ هزار هکتار از گندمزارهای استان در قالب ۹۷۰ قرارداد تحت پوشش کشت قراردادی قرار گرفته که نسبت به سال گذشته حدود سه برابر افزایش داشته است.

وی ابراز امیدواری کرد که این میزان کشت قراردادی با مشارکت کشاورزان بزودی رشد قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: توسعه کشت قراردادی گندم برای تأمین امنیت غذایی با استفاده از الگوی کشت درست و رسیدن به بهره‌وری تولید، افزایش ارزش افزوده، کاهش ضایعات و تعادل قیمت ضروری بوده و انجام آن در اولویت جهاد کشاورزی است.

وی اضافه کرد: کشت قراردادی گندم نقش مهمی در تغییرالگوی کشت دارد و گامی ارزشمند در رفع مشکلات بخش کشاورزی از جمله نیاز نقدینگی کشاورزان گندم کار برای خرید نهاده و ماشین آلات محسوب می‌شود.

حسینی با بیان اینکه یکی از محصولات بنیادی برای توسعه اقتصادی کشاورزی، گندم است که به عنوان محصولی راهبردی و پایه در تأمین بخش اعظمی از نیازهای اساسی مردم نقش مؤثری دارد، گفت: از همه کشاورزان درخواست می‌شود با توجه به سیاست‌های حمایتی وزارت جهاد کشاورزی برای کشت‌های قراردادی، هر چه سریع‌تر نسبت به قراردادی کردن مزارع زیر کشت خود اقدام کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 949961

مهمترین اخبار ایران و جهان: