نیوز سیتی!
04 بهمن 1402 - 14:58

۵۳۴ زندانی غیرعمد با اجرای پویش «به نام پدر» آزاد شدند

ستاد دیه کشور در آستانه میلاد حضرت علی (ع) با اجرای پویش مردمی «به نام پدر» ظرف ۲ هفته زمینه آزادی ۵۳۴ زندانی جرایم غیرعمد را فراهم کرد.

به گزارش گروه قضائی خبرگزاری فارس، به برکت نام نامی علی (ع) و در آستانه روز مرد به همت نمایندگی‌های ستاد دیه سراسر کشور از تاریخ ۱۳ دی ماه زمینه آزادی ۳۷ زندانی زن و ۴۹۷ بدهکار مرد گرفتار در جرایم غیرعمد با رقم بدهی بالغ بر ۶ هزار و ۶۶۵ میلیارد ریال فراهم شد.

بر پایه این گزارش در این رابطه ستاد دیه اصفهان با استخلاص ۵۶ بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات ناشی از حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی در صدر فهرست فعال‌ترین استان‌ها قرار گرفته و استان‌های خراسان‌رضوی و تهران هر کدام با آزادی ۴۲ و ۳۹ محبوس واجد شرایط در رتبه‌های بعد جای دارند.

از مجموع ۵۳۴ زندانی مساعدت شده ۹ نفر بابت پرداخت دیه، ۳۲۷ نفر بابت صدور چک یا امضاء سفته، ۱۴۳ نفر بابت تعهد مهریه‌های پرداخت نشده و ۵۵ مرد ایرانی نیز بابت ناتوانی در تامین نفقه زوجه یا اولاد در بند بودند که به برکت طرح انسان‌دوستانه «به نام پدر» و به حرمت امیرالمومنین علی (ع) از حبس آزاد و به آغوش پر مهر خانواده بازگشتند.

از نکات قابل توجه در رسیدگی به پرونده این مددجویان، گذشت نزدیک به یک سوم دیون مورد مطالبه از جانب اولیای دم و شکات خصوصی بود که روند آزادی‌ها را تسهیل و تسریع بخشید.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1648361

مهمترین اخبار ایران و جهان: