نیوز سیتی!
23 بهمن 1402 - 19:53

فرمانده قرارگاه حمزه: حمله به مقر تروریست‌ها در شمال عراق سازماندهی ضد انقلاب را متلاشی کرد

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا سپاه پاسداران گفت: حمله‌های اخیر به مقر تروریست‌ها در شمال عراق تاثیر بسزایی در فراری شدن سران و فرماندهان گروهک‌های ضد انقلاب از منطقه و متلاشی شدن سازماندهی آنان داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سردار سرتیپ علی اکبر پورجمشیدیان فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تبریک هلول ماه شعبان و ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار اظهار داشت: یکی از ابتکارات نورانی امام خمینی(ره) نامگذاری سوم شعبان به نام روز پاسدار است که هم موجب افتخار سبزپوشان پاسدار اسلام است و هم این نامگذاری مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش پاسداران قرار می‌دهد. 

 

وی با اشاره به حضور حماسی و پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تصریح کرد: برابر اطلاعات موثق که بنده رسیده است، حضور مردم در راهپیمایی امسال در اکثر شهرها و روستاهای استان‌های آذربایجان‌غربی و کردستان بیشتر از سال گذشته بوده است که باید خدا را شاکر باشیم که چنین مردم با بصیرتی روزی ما کرده است. 

سردار پورجمشیدیان افزود: یکی موارد مهمی که ما در بحث امنیت به جد پیگیر آن هستیم، مردمی کردن امنیت است کما اینکه از گذشته نیز در این منطقه نقش برادران اهل سنت کردزبان و اهالی مناطق مرز نشین انکارناپذیر است. 

وی با بیان اینکه امنیت مهم‌ترین خط قرمز نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: در بحث ایجاد امنیت در منطقه غرب و شمالغرب کشور با هیچ دشمن داخلی و خارجی تعارفی نداریم و نمی‌گذاریم خدشه‌ای به امنیت این مناطق وارد شود. 

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) اضافه کرد: امروز امنیت استان‌های آذربایجان غربی و کردستان اگر بیشتر از استان‌های عمقی کشور نباشد قطعا کمتر نیست که این مهم در سایه هماهنگی و اشراف کامل دستگاه‌های مختلف اطلاعاتی این منطقه است. 

وی با اشاره توافقنامه امنیتی تهران-بغداد اظهار کرد: هدف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از حمله به مقر تروریست‌ها در شمال عراق، مقابله با دولت اقلیم کردستان و یا دولت عراق نیست، بلکه هدف انهدام سازماندهی گروهک‌های ضد انقلاب است که الحمدالله حمله‌های اخیر تاثیر بسزایی در فراری شدن سران و فرماندهان گروهک‌های ضد انقلاب از منطقه و متلاشی شدن سازماندهی آنان داشته است. 

سردار پورجمشیدیان با بیان اینکه متاسفانه در استان‌های آذربایجان غربی و کردستان با موضوع قاچاق انسان روبرو هستیم، عنوان داشت: به جد پیگیر مبارزه با قاچاق انسان در مرزهای شمالغرب و غرب هستیم و از ابتدای سال جاری تاکنون قریب به ۲۵هزار نفر از اتباع خارجی که قصد خروج غیرقانونی از مرزها را داشتند دستگیر کرده‌ایم. 

وی افزود: یکی از موضوعات دیگیری که ما در بحث اتباع خارجی در این استان‌ها درگیر هستیم، موضوع گروگانگیری این اتباع هست که بنده به عنوان مسئول برقراری امنیت در غرب و شمالغرب کشور به این افراد هشدار می‌دهم که مصمم به ریشه‌کنی آنان هستیم.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه با اشاره به تاسیس قرارگاه محرومیت زدایی ذیل قرارگاه حمزه سیدالشهدا گفت: ما معتقدیم امنیتی می‌تواند پایدار باشد که همراه با عمران و آبادانی و اشتغال باشد لذا در بحث آبرسانی به روستاها، کار عمرانی آبرسانی را در ۳۷۹ روستای آذربایجان غربی و ۱۶۹روستای کردستان را آغاز کرده‌ایم که بالای ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1669361

مهمترین اخبار ایران و جهان: