نیوز سیتی!
23 بهمن 1402 - 16:35

انجام مصاحبه‌های تخصصی با کاندیداها

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان همدان از مصاحبه‌های تخصصی با نامزدهای انتخابات مجلس به منظور انتخاب کاندیدای مورد حمایت برای معرفی به مردم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ناصر صفائی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سالن جلسات تبلیغات اسلامی اظهار کرد: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی از بدنه جامعه برآمده و از احزاب جبهه انقلاب و معتمدین هر شهرستان و استان شکل گرفته است.

وی افزود: اعضای این تشکل از معتمدان هستند و در فرایند انتخابات شرکت کرده‌اند تا بتوانند عضو هیئت رئیسه باشند بنابراین تلاش شده فرایند کاملا بر اساس قواعد مردم‌سالاری دینی تنظیم و اجرا شود.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان همدان با بیان اینکه در آستانه انتخابات مجلس یکی از وظایف ما ارائه فهرست نامزدهای مورد حمایت است افزود: برای انجام این وظیفه دستورالعملی در کشور تنظیم شد که شهرستان همدان نیز طبق آن فعالیت خود را آغاز کرد.

 وی به تشریح فرایند انتخاب کاندیداها پرداخت و گفت: بعد از ثبت نام کاندیداها در سامانه ائتلاف و اعلام آمادگی برای حضور در این فرایند از آنها برای شرکت در مصاحبه‌های حضوری دعوت شد.

صفایی برگزاری مصاحبه‌های تخصصی با نامزدهای انتخابات مجلس را گام دوم فرایند دانست و خاطرنشان کرد: سوالات مصاحبه‌ها در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی توسط اساتید دانشگاه و نخبگان این حوزه‌ها مطرح شد.

وی با بیان اینکه از میان افرادی که وارد این فرایند شدند و بعد از دو هفته انجام مصاحبه‌های مختلف ۱۰ نفر به مجمع شورای ائتلاف شهرستان معرفی شده‌ است اظهار کرد: ۲۷ بهمن از ساعت ۱۴ مجمع با حضور اعضای شورای ائتلاف در شهرستان همدان برگزار خواهد شد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در شهرستان همدان افزود: حاضران پس از شنیدن سخنان ۱۰ کاندیدای معرفی شده به ۶ نفر رای خواهند داد که در گام چهارم و در مجمع استان از بین آنها دو نفر به عنوان کاندیدای مورد حمایت ائتلاف در شهرستان همدان معرفی خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه این تشکل خود را امین مردم می‌داند و وابسته به هیچ فرد و نهادی نیست خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که بر اساس قانون فرایند را به بهترین شکل ممکن اجرا کنیم.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1669161

مهمترین اخبار ایران و جهان: