نیوز سیتی!
09 فروردین 1403 - 12:00

مرمت و بازسازی ۱۳۰ رشته قنات در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از مرمت و بازسازی ۱۳۰ رشته قنات در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حسین برزگر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت بازسازی و مرمت قنوات در سطح استان، اظهار داشت: قنات‌ها به‌عنوان سرمایه‌های ملی، از پایدارترین روش جهت بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه قنوات در توسعه بخش کشاورزی نقش و اهمیت بالایی دارند، عنوان کرد: دوره‌های آموزشی حفظ و نگهداری از قنوات استان در سال 1403 در سطح استان برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره مرمت و بازسازی قنات‌ها در استان، گفت: در سال گذشته 130 رشته قنات با اعتباری بالغ بر 420 میلیارد ریال مرمت و بازسازی شد.

برزگر با اشاره به اینکه مرمت و بازسازی این تعداد قنوات در سطح استان در سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است، مطرح کرد: اعتباراتی که در سفر ریاست محترم جمهور به استان تصویب شده و همچنین مشارکت کشاورزان در این زمینه نقش بسزایی داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: در سال 1403، 40 رشته قنات دیگر در سطح استان چهارمحال و بختیاری جهت مرمت و بازسازی تحویل قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) شده است که عملیات اجرایی آن‌ها در حال انجام است.

انتهای پیام/7540/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1691961

مهمترین اخبار ایران و جهان: