نیوز سیتی!
09 بهمن 1402 - 13:46

هشدار زلنسکی به آلمان درباره وقوع جنگ جهانی سوم

رئیس جمهور اوکراین در گفتگویی با یک رسانه آلمانی هشدار داد که اگر روسیه در جنگ بر کشورش پیروز شد سایر کشورهای اروپایی نیز در معرض خطر قرار گرفته و خطر وقوع جنگ جهانی سوم ایجاد می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در گفتگو با آ ار دی آلمان فوراً هشدار داده است که اگر روسیه بر کشورش پیروز شود، سایر کشورهای اروپایی مانند آلمان نیز در معرض خطر قرار خواهند گرفت.

زلنسکی در مصاحبه‌ای با این رسانه آلمانی که شامگاه یکشنبه پخش شد، گفت: دولت فدرال آلمان اکنون دریافته است که روسیه به آلمان نزدیکتر خواهد شد اگر ما مقاومت نکنیم.

رئیس جمهور اوکراین در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت که به نظر او اولاف شولتز، صدراعظم آلمان اکنون به وضوح نیات و اهداف ولادیمیر پوتین، رهبر کرملین را تشخیص داده است: اما به نظر من صدراعظم این خطر را درک می کند و آن قطعا وقوع جنگ جهانی سوم است.

زلنسکی در بخش دیگری از سخنانش گفت که نمی تواند بگوید که آیا و چه زمانی این اتفاق می افتد یا اینکه کدام کشور ناتو ابتدا ضربه خواهد خورد. وی در این برنامه گفت: او (شولتز) فهمید که پوتین فقط یک نام نیست، بلکه یک تهدید است و نه فقط تهدیدی برای اوکراین.

رئیس جمهور اوکراین همچنین خواستار کمک بیشتر به کشورش شده و گفت: هر گونه حمایت از طرف شرکای ما برای اوکراین بسیار مهم است، به طوری که اوکراین احساس تنهایی را نداشته باشد. آلمان و سایر کشورها باید نشان دهند که آیا از دیدگاه آنها، اوکراین حق دارد.

زلنسکی در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به سوالی درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نخواست به طور خاص در مورد تغییر احتمالی پرسنل در کاخ سفید در واشنگتن پس از انتخابات ریاست جمهوری در پاییز اظهار نظر کند. او درباره تصمیم آینده آمریکایی ها بین جو بایدن، رئیس جمهور فعلی و احتمالاً دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، گفت: زندگی شگفتی های زیادی دارد.

وی درباره چشم انداز موفقیت دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: من با او صحبت خواهم کرد. وی افزود: اگر ترامپ فرمول خود را که می تواند ظرف 24 ساعت صلح برقرار کند، اجرا کند، من رئیس جمهور بسیار خوشحالی خواهم بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1653317

مهمترین اخبار ایران و جهان: