نیوز سیتی!
23 دی 1402 - 18:24

بازنشستگی فانتوم‌ها و تایگرهای کره جنوبی با ورود جنگنده«کی‌اف-21»

کره جنوبی قصد دارد با ساخت جنگنده «کی ‌اف-21» جت‌های آمریکایی فانتوم‌ها و تایگرهای خود را بازنشسته کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با برخی تحرکات نیروی هوایی کره شمالی، کره جنوبی اعلام کرده که با شرکت دولتی صنایع هوافضای کره  قراردادی را برای تولید جنگنده‌های «کی اف-۲۱» امضا کرده است.

وبگاه «دیفنس پست» روز شنبه نوشت، این پروژه از جمله تلاش‌های کره جنوبی برای نوین سازی قابلیت‌های نیروی هوایی خود  است. این کشور نیم نگاهی نیز به کره شمالی دارد.

نیروی هوایی کره شمالی ناوگانی متشکل از ۵۷۲ فروند جنگنده دارد که شامل صدها هواپیمای «میگ- ۱۷»، «میگ- ۱۹» و «میگ-۲۱» ساخت شوروی سابق یا چین است.

چندی قبل نیروی هوایی کره شمالی در رزمایش بزرگ ۱۵۰ جنگنده خود را به پرواز درآورد. نیروی هوایی کره شمالی برای این رزمایش مدت‌ها تمرینات فشرده‌ای انجام ‌داد و هواپیماهای بسیاری در این رزمایش شرکت کردند.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و مقامات نیروی هوایی نیز از نزدیک ناظر این تمرین هوایی بودند. خبرگزاری دولتی کره شمالی خلبانان جنگنده‌های این کشور را «شجاع» لقب داد و از آن‌ها تمجید کرد.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های کی اف-۲۱  کره جنوبی پس از عملیاتی شدن جایگزین ناوگان قدیمی  جنگنده‌های «اف-۴ فانتوم» و «اف-۵ تایگر» می‌شوند. قرار است تولید این جنگنده‌ها تا نیمه اول سال ۲۰۲۴ آغاز شوند.

کره جنوبی اعلام کرده که نمونه‌های اولیه این جنگنده اواخر سال جاری تحت آزمایش‌های بیشتری قرار خواهند گرفت و یکی از این هواپیماها قرار است در فوریه امسال یک پرواز در آب‌وهوای شدید انجام دهد.

قرار است این جنگنده به موشک‌های هوا به هوای پیشرفته کوتاه برد «آسرام»  یا موشک‌های  «بریمستون» مجهز شود.

رسانه‌ها گزارش کردند که کره شمالی احتمالا در حال تبدیل هواپیماهای «ایلوشین-۷۶» خود به هواپیماهای «آواکس» است.

تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای توسط مرکز مطالعات «جیمز مارتین» در آمریکا نشان می‌دهد که کره شمالی در حال تلاش در تبدیل  هواپیمای ایلوشین-۷۶ به آواکس است.

هواپیمای ایلوشین-۷۶ در حال حاضر توسط روسیه به عنوان آواکس استفاده می‌شود. این هواپیما نقش مهمی در ناوگان حمل و نقل کره شمالی دارد.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1636461

مهمترین اخبار ایران و جهان: