نیوز سیتی!
11 بهمن 1402 - 22:53

آمادگی لاپید برای جایگزین شدن با دو وزیر افراطی کابینه نتانیاهو

رهبر احزاب مخالف کابینه رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گفت که آماده است برای آزادی اُسرا در غزه، جایگزین دو وزیر افراطی کابینه کنونی نتانیاهو شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یائیر لاپید» رهبر احزاب مخالف کابینه روز چهارشنبه گفت که آماده است برای آزادی اُسرا در غزه، به جای «ایتمار بن گویر» و «بزالل اسموتریچ» دو وزیر افراطی کابینه، به ائتلاف نتانیاهو بپیوندد.

لاپید در ادامه سخنانش گفت: «می‌خواهم ربوده شدگان را نجات دهم و هدفم نجات نتانیاهو نیست».

رهبر احزاب محالف کابینه اضافه کرد: «هرگز اجازه نخواهیم داد که مشکلات سیاسی مانع از دستیابی به توافقی برای بازگشت ربوده شدگان شود».

این سخنان لاپید در حالی مطرح می‌شود که نظرسنجی شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که اگر هم‌اکنون انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی برگزار شود، کرسی‌های حزب لیکود به رهبری «بنیامین نتانیاهو» در پارلمان این رژیم (کنست) به ۱۸ کرسی کاهش می‌یابد.

از سوی دیگر، تعداد کرسی‌های حزب «بنی گانتز» وزیر جنگ پیشین این رژیم در کنست نیز به ۳۷ و تعداد کرسی‌های حزب «یائیر لاپید» نخست‌وزیر پیشین این رژیم نیز به ۱۴ عدد می‌رسد.

این شبکه گزارش داد که ائتلاف احزاب کابینه کنونی تل‌آویو در انتخابات جدید، اکثریت کنست را از دست می‌دهند زیرا تعداد کرسی‌های آنها مجموعا از ۴۷ عدد بیشتر نمی‌شود.

در طرف مقابل، احزاب اپوزیسیون نتانیاهو اما با دستیابی به ۶۸ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست، به اکثریت پارلمان این رژیم دست پیدا می‌کنند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» در این افکارسنجی همچنین مشخص شد که ۴۱ درصد از صهیونیست‌ها گانتز را برای نخست‌وزیری این رژیم و ۲۳ درصد نتانیاهو را ترجیح می‌دهند.

این در حالی است که نتانیاهو برای جلب کردن دوباره اعتماد صهیونیست‌ها، روز سه‌شنبه بار دیگر تاکید کرد که این رژیم هرگز نیروهایش را از نوار غزه بیرون نخواهد آورد و زندانیان فلسطینی را نیز آزاد نمی‌کند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1656361

مهمترین اخبار ایران و جهان: