نیوز سیتی!
10 بهمن 1402 - 16:01

کرملین: با اقدامات تنش‌زا در خاورمیانه موافق نیستیم

سخنگوی کاخ کرملین روز سه‌شنبه گفت که با توجه پتانسیل بسیار بالای درگیری در غرب آسیا، روسیه با اقداماتی که منجر به بی‌ثباتی و افزایش هرچه بیشتر تنش‌ها در این منطقه شود به هیچ وجه موافق نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه امروز (سه‌شنبه) درباره افزایش تنش‌ها در منطقه غرب آسیا در پی اقدامات نظامی احتمالی آمریکا هشدار داد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت که با توجه پتانسیل بسیار بالای درگیری در غرب آسیا، روسیه با اقداماتی که منجر به بی‌ثباتی و افزایش هرچه بیشتر تنش‌ها در این منطقه شود به هیچ وجه موافق نیست.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی این اظهارات را در واکنش به گزارش وبگاه «پالتیکو» مبنی بر دستور «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا برای بررسی گزینه‌های پاسخ به حمله علیه پایگاه این کشور در اردن بیان کرد.

سخنگوی کرملین در ادامه توضیح داد: «فرقی ندارد این اقدامات توسط چه کسی انجام شود، ما موافق هیچکدام نیستیم. ما معتقدیم که سطح کلی تنش‌ها [در خاورمیانه] بسیار نگران‌کننده است. اکنون زمان برداشتن گام‌هایی برای کاهش تنش است».

طبق این گزارش، پسکوف همچنین افزود: «[کاهش تنش] تنها چیزی است که اکنون می‌تواند به ما کمک کند تا از گسترش بیشتر درگیری در خاورمیانه جلوگیری کنیم و حداقل به کاهش تنش و کاهش درگیری دست بیابیم».

بامداد امروز بود که وبگاه پالتیکو گزارش داد که بایدن از مشاوران خود خواسته تمام گزینه‌هایی که بیشترین بازدارندگی را در برابر حملات به نیروهای این کشور در غرب آسیا دارد و البته باعث تشدید بیشتر تنش‌ها نمی‌شود، بررسی کنند. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1654617

مهمترین اخبار ایران و جهان: