نیوز سیتی!
02 بهمن 1402 - 17:06

صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در زنجان

مدیرکل هواشنایی استان زنجان به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان اشاره کرد و گفت: بارش برف و کاهش دما دلیل صدور این سطح هشدار است.

محمدرضا رحمن‌نیا، مدیرکل هواشناسی استان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان اشاره و اظهار کرد: پیش‌بینی بارش برف دلیل صدور این هشدار اعلام شده است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان زمان پیش‌بینی شده برای آغاز فعالیت سامانه بارشی در زنجان را صبح سه‌شنبه و زمان خروج آن را عصر چهارشنبه اعلام کرد.

 وی افزود: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز در اغلب مناطق آسمان قسمتی ابری بود که در بعدازظهر به‌تدریج شاهد رشد ابر خواهیم بود.

رحمن‌نیا ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که از اواخر وقت امشب، بارش‌های پراکنده باران و برف در استان آغاز شود. 

مدیرکل هواشنایی استان زنجان با بیان اینکه طی فردا و پس‌فردا سامانه بارشی تقویت شده و فعالیت خود را در قالب بارش باران و برف ادامه خواهد داد، تصریح کرد: روز چهارشنبه به دلیل کاهش نسبی دما، بارش‌ها عمدتا به شکل برف پیش‌بینی می‌شود. 

رحمن‌نیا ادامه داد: این شرایط در ارتفاعات و گردنه‌های کوهستانی می‌تواند با کولاک برف و کاهش دید نیز همراه شود.

مدیرکل هواشنایی استان زنجان ادامه داد: از اوایل پنجشنبه با خروج سامانه از منطقه، به‌تدریج آسمان صاف‌تری پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه از نظر دمایی، روند کلی در روزهای آینده کاهشی پیش‌بینی می‌شود، افزود: این کاهش دما طوری خواهد بود که صبح پنجشنبه و جمعه کاهش محسوس دما و شرایط یخبندان پدیده غالب خواهد بود. 
پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1646061

مهمترین اخبار ایران و جهان: