نیوز سیتی!
01 بهمن 1402 - 14:24

استاندار کردستان: بسیجی باید محکم پای کار باشد و از شیادان سیاسی نترسد

استاندار کردستان گفت: امروز بیش از هر زمانی نیاز به تبیین داریم، در مسیر تبیین نباید از ملامت ملامت‌گران و شیادان سیاسی ترسید، هجمه به بسیج و بسیجیان برای این است که میدان را خالی کنند و برای رفع اتهام از خود پا پس بکشند، بسیجی باید محکم پای کار باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش از ظهر امروز در مجمع بسیجیان استان کردستان اظهار کرد: مجمع اندیشه‌ورز در سپاه استان بسیار غنی و از افکار خوب، متعهد و انقلابی و نیروهای پرتوان شکل گرفته و فعال است و باید بیش از پیش از این ظرفیت به نفع استان بهره‌مند شد.

استاندار کردستان تصریح کرد: یکی از تعابیر و مفاهیمی که حضرت امام راحل به ما یاد دادند و در بیانات خود همواره به آن تاکید می‌نمودند، تفکیک و تمییزدادن بین اسلام ناب و اسلام امریکایی بوده است.

زارعی‌کوشا گفت: امام راحل در هدایت، راهبری و راهنمایی‌ خود به ما یاد دادند که می‌تواند، اسلام باشد و آمریکایی هم باشد یعنی اسلام در نقطه مقابل هدف خودش قرار گیرد.

به گفته وی، این اسلام به معنی تسلیم بودن در مقابل خداوند است و به تعبیر دیگر این تسلیم بودن مخالفت و ایستادگی در مقابل استکبار است، پس نمی‌شود اسلام بود و در مسیر منافع استکبار حرکت کرد.

وی افزود: اسلام ناب محمدی هدف ماست، هیچ صهیونیست، یهودی و کافری با اسلام آمریکایی در دنیا مخالفت ندارد، استکبار می‌گوید همه در دنیا به شرط اینکه منافع ما را به مخاطره نیندازند مسلمان باشند این مسلمانی مسلمانی نیست که انقلاب ما و مغز اسلام آن را می‌طلبد.

استاندار کردستان اضافه کرد: اسلام وقتی اسلام ناب محمدی شد، مخالف و دشمن پیدا می‌کند و بسیجی اگر بسیج ناب بود حتما مورد هجمه و تهاجم خواهد بود.

زارعی‌کوشا گفت: در همه این جریان‌های سیاسی که در طول سه دهه گذشته پشت سر گذاشته‌ایم هرگاه بسیج، سپاه، نیروی انقلابی و دانشجوی متعهد وارد تبیین شدن تا خط درست را نشان دهند، متهم شده‌اند.

وی با بیان اینکه نیروهای انقلابی هرجا برای تبیین حق و باطل ورود کرده‌اند، متهم شده‌اند، افزود: سیاست را آن چیز معنا می‌کنند که با منافع آنها مخالفت نداشته باشد.

استاندار کردستان اضافه کرد: انسان‌ها به طور طبیعی خاطر، ذهن و یادشان ماندگار نیست و جامعه‌ هم اگر تبیین و تکرار نباشد به مرور دچار فراموشی می‌شوند، لذا آنچه باعث می‌شود جای شهید و جلاد عوض شود علاوه بر طراحی‌های دشمنان و تولید محتواهای رسانه‌ای آنان در بستر جامعه اتفاق می‌افتد.

زارعی‌کوشا افزود: دشمن با ترفندهای رسانه‌ای جای شهید و جلاد را عوض می‌کند و این موضوع مربوط به گذشته نبوده و در این زمان هم اتفاق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز هم در آستانه انتخابات که فضای کارهای سیاسی و تبلیغاتی گرم می‌شود، می‌بینیم دشمنان به صورت جدی دست به کار می‌شوند، تاریخ نشان داده است، هر وقت دولت‌ها روی آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی پافشاری کرده‌اند بیشتر مورد هجمه قرار گرفته‌اند.

استاندار کردستان تصریح کرد: نقطه قوت دولت سیزدهم این است که رئیس جمهور تمام توان و تلاش خود را برای تحقق خواسته‌های رهبری و پاسخگویی به مطالبات مردم بکار گرفته است.

وی به برخی اظهارنظرهای رئیس جمهور سابق در مورد عملکرد دولت سیزدهم گریزی زد و گفت: رئیس جمهور سابق عنوان کرده عملکرد و خروجی دولتی که با 35 درصد آرا و رقابت با آرای باطله سرکار آمده از این بهتری نیست.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: خیلی اعتماد به نفس می‌خواهد کسی که کشور را در شرایطی که همه چیز آن در وضعیت بحرانی بود تحویل داده در فاصله دو سال بیاید و این چنین اظهارنظرهایی بکند! اما تبیین اگر وجود نداشته باشد همین حرف‌هایی که از دید ما خنده‌دار به نظر می‌رسد ممکن است در ذهن مردم و جوانان جا بیفتد.

وی گفت: امروز بیش از هر زمانی نیاز به تبیین داریم، در مسیر تبیین نباید از ملامت ملامت‌گران و شیادان سیاسی ترسید، هجمه به بسیج و بسیجیان برای این است که میدان را خالی کنند و برای رفع اتهام از خود پا پس بکشند، بسیجی باید محکم پای کار باشد و همه ملاحظات که رهبری به ما آموخته‌اند را مد نظر قرار دهد.

استاندار کردستان گفت: بسیج نباید خواسته‌های باندی، گروهی و شخصی را به حساب مطالبات مردمی و انقلابی بگذارد.

زارعی‌کوشا افزود: ما در آستانه یک اتفاق بزرگ هستیم، منطقه دستخوش یک تغییر جدی است، هر وقت در درون با سیاست‌ها منسجم جلو رفته‌ایم در منطقه هم موفق بوده‌ایم و هر زمان در درون دچار چالش بوده‌ایم در منطقه نیز مشکل پیدا کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: فضا به حمدالله فضای خوبی است نمی‌توانیم خلاء‌ها و ضعف‌ها و ناکارآمدی‌ها را انکار کنیم، اما باید ببینیم از کجا به کجا رسیده‌ایم و در عین دفاع از مواضع نظام و رهبری باید برای

اصلاح تلاش کنیم.

استاندار کردستان گفت: کردستان در چند دوره‌ اخیر برخلاف گذشته که همواره در صدر مشارکت بالا در انتخابات بوده به مرور روند کاهشی در مشارکت در انتخابات داشته است، این برچسب برچسب خوبی برای استان نیست و خواسته معاندین نظام است باید تمام تلاش خود را بکار بگیریم که این برچسب پاک شود.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1644661

مهمترین اخبار ایران و جهان: