نیوز سیتی!
12 اسفند 1402 - 15:34

رای اولی‌های سیستان وبلوچستان گل کاشتند/ مشارکت۱۵۷هزار رأی اولی

زاهدان- رییس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان، گفت: حضور رای اولی‌ها در عرصه انتخابات، بسیار خوب بود به گونه‌ای که ۱۵۷ هزار نفر در محدوده سنی ۱۸ تا ۲۵ سال در انتخابات مشارکت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا شریفی ظهر امروز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن قدردانی از نقش مؤثر بزرگان، سران طوایف و حضور رأی اولی‌ها برای مشارکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از سیستان و بلوچستان، از مشارکت ۴۳ درصدی مردم این خطه پهناور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری خبر داد و افزود: با وجود تمامی دشمنی‌ها و کارشکنی‌ها، رکورد دیگری از سیستان و بلوچستان ثبت شد، با وجود اینکه این استان درگیر بارندگی، سیل، سرمای هوا و پمپاژ یاس و ناامیدی در برخی از حوزه‌ها بود؛ اما تمام این عوامل خللی در حضور و عزم جزم مردم ایجاد نکرد.

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان ادامه داد: مردم این استان، روز گذشته جانانه و غیرتمندانه در عرصه انتخابات ورود کردند ما قدردان آنها هستیم، میانگین حضور رأی اولی‌ها در این عرصه، بسیار خوب بود به گونه‌ای که از مجموع ۸۲۷ هزار رأی که در این استان به صندوق‌ها ریخته شد، در رنج سنی ۱۸ تا ۲۵ سال میزان ۱۵۷ هزار نفر، در رنج سنی ۲۵ تا ۳۵ سال ۲۱۵ هزار نفر و در رنج سنی ۳۵ تا ۴۵ سال نیز ۲۷ نفر مربوط به رأی اولی‌های این خطه پهناور بوده است.

وی اظهار کرد: نسل جدید نشان دادند پای کار انقلاب ایستاده و مردم سیستان و بلوچستان نیز به جریان تحریم و کاسبان تحریم، مطالبه‌گری‌های منفی و کسانی که از جریان سازی‌ها در راستای ناامیدسازی و یاس مردم بهره می‌بردند و مخالف بودند، با نه بزرگ مردم در انتخابات مواجه شدند، قطعاً این افراد، جایی در آینده روشن سیستان و بلوچستان نخواهند داشت.

شریفی گفت: براساس اطلاعات موجود، کوچک‌ترین مساله امنیتی در روند برگزاری انتخابات سیستان و بلوچستان وجود نداشت و امنیت استان با وجود همه تهدیدها و به همت خون شهدا و نیروهای پای کار نظامی، انتظامی، امنیتی و سایر عوامل به خوبی پیش رفت و مشارکت معنادار بود.

وی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت شمارش آرا در استان، خاطرنشان کرد: براساس آخرین آمار، در حوزه انتخابیه خاش «علی کرد» با کسب ۳۰ هزار و ۴۵۸ رأی از مجموع ۷۱ هزار و ۸۳۰ آرای صحیح به عنوان منتخب مردم این شهرستان شناخته شد.

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان اضافه کرد: «محمد انور بجارزهی» از حوزه انتخابیه زرآباد، کنارک، چابهار، دشتیاری، نیکشهر و قصرقند با کسب ۵۴ هزار و ۲۵ رأی از مجموع ۱۱۵ هزار و ۲۶۸ آرای صحیح به عنوان منتخب مردم شناخته شد.

وی با بیان اینکه در سایر حوزه‌های دیگر هم تاییدها به صورت جلسات هیئت اجرا و نظارت بر شوراهای ستاد انتخابات ارسال می‌شود، گفت: درصد مشارکت مردم در حوزه انتخابیه خاش ۴۹.۲۶ درصد، سراوان ۴۵.۱۶ درصد، چابهار ۳۴.۴۷ درصد، زابل ۵۵.۴۱ درصد، زاهدان ۳۶.۶۰ درصد و ایرانشهر ۴۴.۹۲ درصد بوده است.

شریفی افزود: مردم سیستان و بلوچستان در عرصه انتخابات روز گذشته به معنای واقعی نشان دادند یاس و ناامیدی برای آنها معنا ندارد و قدردان این هستند که این استان اولویت توسعه قرار گرفته، ما مسؤولان نیز قدردان مردم هستیم و پاسخ آنها را قطعاً با ارائه خدمات صادقانه در میدان و کار جهادی پاسخ خواهیم داد.

وی بیان کرد: در حوزه مجلس خبرگان رهبری نیز تا این لحظه آرای خوبی به صندوق‌های رأی در سیستان و بلوچستان انداخته شده و مولوی «علی احمد سلامی» و مولوی «عبدالرحمان عارفی» حائز بیشترین آرای انتخاباتی شدند، البته این آمار قطعی نیست و به محض جمع بندی اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1681161

مهمترین اخبار ایران و جهان: