نیوز سیتی!
21 دی 1402 - 09:32

اصلاح جاده‌های کردستان نیازمند اعتبارات ویژه است

استاندار کردستان گفت: اصلاح جاده‌های استان و رفع نقاط حادثه‌خیز در محورهای اصلی از مهم‌ترین مطالبه مردم است که تحقق این مهم نیازمند اعتبار ویژه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا در دیدار با رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، شهردار سنندج و مسؤولان ارشد استانی ضمن بررسی مسائل و مشکلات شهرداری‌ها و حوزه زیرساخت‌های استان، اظهار کرد: تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور تأثیر بسزایی در کاهش تصادفات جاده‌ای دارد و ساماندهی جاده‌های مریوان منتهی به مرز باشماق، نیازمند تصمیم ملی است.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر دولت نگاه ویژه‌ای به احداث راه و استانداردسازی جاده‌های استان داشته است، گفت: اصلاح جاده‌های استان و رفع نقاط حادثه‌خیز در محورهای اصلی از مهم‌ترین مطالبه مردم است که تحقق این مهم نیازمند اعتبار ویژه است. 

به گفته استاندار کردستان، شهرهای استان یک متر کمربندی ویژه خودروهای سنگین ندارد و این خودروها ناگزیر از داخل شهر عبور می‌کنند و مشکلات زیادی را ایجاد کرده‌اند.

زارعی‌کوشا ضمن ارزیابی کیفیت محیط شهری و تأثیر آن در ارتقا رضایتمندی شهروندان، از اقدامات شهردار سنندج در این راستا قدردانی کرد و گفت: رضایت مردم باید محور فعالیت‌های شهرداری‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به وضعیت تردد زوار اربعین، مسیرها، تقاطع‌های پرازدحام، نیاز شهرهای استان بخصوص مریوان برای میزبانی شایسته از زائران اربعین، مهمترین طرح‌ها و راه‌کارهای استان در حوزه زیرساخت را تشریح کرد که با موافقت رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، همراه و مقرر شد اعتبارات لازم برای اجرای این طرح‌ها در اختیار استان قرار گیرد.

وی ضمن اشاره به اهمیت توجه به ساماندهی مسیر شهر مریوان به مرز باشماق برای سهولت تردد زوار اربعین، پیگیری تأمین اعتبار طرح‌های مهم شهری و اصلی‌ترین نیازهای استان در حوزه زیرساخت‌ها، لزوم بهسازی و نوسازی جاده‌های اصلی و محورهای مواصلاتی، خواستار تخصیص اعتبار و نگاه ویژه در حوزه‌های عمرانی به کردستان شد تا میزبانی بهتر و مطلوب‌تری در اربعین سال آینده کلید زده شود.

زارعی‌کوشا به بازخوانی ابعاد گوناگون در بستر اربعین گریزی زد و گفت: با توجه به مواهب خدادادی کردستان، حماسه اربعین در رونق اشتغال، اقتصاد و افزایش درآمد، تأثیر قابل توجهی بر توسعه گردشگری استان داشته است.

در این نشست مقرر شد در زمینه روکش آسفالت برخی جاده‌های اصلی، اختصاص ماشین‌آلات مورد نیاز شهرداری‌ها و تأمین قیر مورد نیاز، رئیس سازمان شهرداری‌های کشور تمهیدات لازم را بیندیشد و اقدامات لازم را انجام دهد که با پیگیری‌های استاندار کردستان و شهردار سنندج به طور قطع عملی خواهد شد.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1633961

مهمترین اخبار ایران و جهان: