نیوز سیتی!
21 بهمن 1402 - 13:38

معاون وزیر صمت: 4080 واحد صنعتی غیرفعال به چرخه تولید برگشته است

رشاد مقیمی معاون وزیر صمت، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران امروز شنبه 21 بهمن‌ماه در جریان سفر به استان کرمانشاه گفت: 4 هزار و 80 واحد صنعتی غیر فعال در دولت سیزدهم به چرخه تولید برگشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران امروز شنبه 21 بهمن‌ماه در جریان سفر به استان کرمانشاه ضمن بازدید و افتتاح چند طرح صنعتی در استان کرمانشاه، در خصوص برنامه‌های وزارت صمت برای تأمین زیرساخت‌های صنعتی اظهار کرد: میزان پروژه‌ای که در کل کشور تعریف‌شده در خصوص ایجاد زیرساخت‌های صنعتی در کل کشور 2000 پروژه بوده که از این میزان 597 پروژه زیرساختی در تاکنون به بهره‌برداری رسیده است.

وی در خصوص میزان پروژه واحدهای صنعتی که بهره‌برداری رسیده است. افزود: بیش از 228 واحد صنعتی در سراسر کشور در دهه فجر به بهره‌برداری رسیده است که حدود 86 واحد جزء واحدهای صنعتی راکد بود که در این ایام توسط دولت سیزدهم به چرخه تولید برگشته است‌.

معاون وزیرصمت اشاره‌ای به فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص افزایش ظرفیت واحدهای صنعتی داشت و تصریح کرد: با توجه نام‌گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری(مدظله) و اهمیت افزایش ظرفیت واحد‌های تولید، بحمدالله توانسته‌ایم در بیش 2 هزار 200 واحد صنعتی در کل کشور افزایش ظرفیت تولید داشته باشیم که سهم استان کرمانشاه 40 واحد صنعتی هست.

وی ادامه داد: در بحث مربوط به احیای واحدهای صنعتی تا امروز بیش از 4080 واحد صنعتی غیرفعال در دولت سیزدهم مجدد به چرخه تولید برگشته است و بیش از 4900 واحد صنعتی فعال هم افزایش ظرفیت داشته است.

مقیمی بابیان این‌که وزارت صمت یک هدف‌گذاری در حوزه بنگاه‌های و واحدهای صنعتی دارد اختصاص اولویت به بازسازی و نو سازی صنایع است، خاطرنشان کرد: ازآنجاکه اعتقادداریم که ما بخشی از زیرساخت‌های صنعتی موردنیازمان را برای افزایش بهره‌وری در سرمایه‌گذاری‌هایی که در کشور اتفاق افتاده است از طریق نوسازی و بازسازی می‌توانیم مجدد به چرخه تولید برگردانیم بلکه با انجام این کار باعث رونق بیشتر در استفاده از ظرفیت‌های صنعتی در کشور خواهد بود.

وی توجه ویژه به بازسازی و نوسازی صنایع را اولویت وزارت صمت دانست و گفت:‌ سرمایه‌گذاری در خصوص بازسازی و نوسازی صنایع سهم بسزایی در کاهش انرژی و آلایندگی‌ها و افزایش بهره‌وری صنایع به دلیل به کار بردن تکنولوژی بهتر و بروزتر دارد، لذا این امر چالش مهمی است که می‌تواند کمک کنند به سیاست کلی کشور در خصوص افزایش تولید در کشور.

* در سفر دوم ریاست محترم جمهوری یک سری تعهداتی به استان کرمانشاه داده‌شده است که عمل به آن‌هم جزء اولویت‌های اصلی است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در خصوص برنامه‌های خاصی که برای زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه وجود دارد اذعان داشت: ازآنجاکه یکی از مأموریت‌های اصلی ما در حوزه ایجاد زیرساخت‌ها هست، در دیدار قبلی با استاندار کرمانشاه بحث مربوط به تأمین منابع برای زیرساخت‌ها به صورتی بود که 40 درصد سهم استان و 60 درصد سهم وزارتخانه باشد که طی توافق صورت گرفته در امروز این امر به میزان 30 درصد سهم استان و 70 درصد وزارتخانه افزایش یافت که امیدواریم بااین‌وجود زیرساخت‌های موردنیاز در استان متناسب با شرایط سرمایه‌گذاری دنبال بشود.

فرشاد مقیمی به کسانی که حضورشان در شهرک‌های صنعتی به دلیل سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و افزایش تولید نبوده است هشدار داد و گفت: این افراد طبیعتاً بر اساس رویه‌های موجود با آن‌ها برخوردهای لازم خواهد شد و سعی ما بر این است که این زیرساخت‌ها مجدداً در اختیار شرکت شهرک‌ها قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: کسی که کار تولید بخواهند انجام بدهد و در حوزه تولید فعالیت کند، مشوق‌هایی برای آن‌ها وجود دارد بالأخص واحدهایی که زودتر از موعد تعهداتشان را پرداخت می‌کند.

پایان پیام/ 3851

منبع: فارس
شناسه خبر: 1667061

مهمترین اخبار ایران و جهان: