نیوز سیتی!
11 دی 1402 - 19:35

وحشی‌گیری شهرک‌نشینان اسرائیلی در 2023 رکورد زد

یک گروه اسرائیلی اعتراف کرد خشونت شهرک‌نشین‌ها علیه فلسطینی‌ها در سال ۲۰۲۳ به بالاترین حد رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک گروه «حقوق بشری» اسرائیلی اعلام کرد شهرک‌نشینان اسرائیلی دستکم ۱۰ فلسطینی را در سال ۲۰۲۳ به قتل رساندند. 

به گزارش الجزیره، گروه حقوق بشری «یش دین» گفت ده‌ها حمله در کرانه باختری به دست گروه‌های بزرگ شهرک‌نشینان اسرائیلی انجام شد و خشونت بعد از عملیات طوفان‌الاقصی در هفتم اکتبر تشدید شد. 

این گروه اسرائیلی گفته سال ۲۰۲۳ خشن‌ترین سال، هم از لحاظ تعداد بروز رویدادهای خشن و هم از لحاظ شدت خشونت توسط شهرک‌نشین‌ها علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری بوده است. 

در گزارش این گروه آمده است که در دو ماه نخست بعد از ۷ اکتبر، ۲۴۲ حادثه خشونت‌آمیز به وقوع پیوست. 

این گروه که نظارت بر خشونت شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان را از سال ۲۰۰۶ آغاز کرد، همچنین گفت سال گذشته بعد از حملات ۷ اکتبر ده‌ها خانه و خودروی فلسطینیان به دست شهرک‌نشینان به آتش کشیده شد. 

شهرها، روستاها و اردوگاه‌های کرانه باختری به خصوص در بخش شمالی از ابتدای آغاز عملیات طوفان الاقصی، صحنه مبارزات جوانان فلسطینی بوده است؛ به طوریکه کرانه باختری تا یکشنبه ۳۱۵ شهید داده و ۴۸۲۰ نفر نیز به اسارت اشغالگران درآمده‌اند.

پیش‌تر، شاه اردن عبدالله اردن درباره خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست در قبال فلسطینیان کرانه باختری و پیامدهای تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه هشدار داد. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1623417

مهمترین اخبار ایران و جهان: