نیوز سیتی!
14 بهمن 1402 - 14:40

آغاز غربالگری اسکلتی-عضلانی دانش آموزان عضو هلال احمر

معاون درمان هلال احمر از آغاز اجرای طرح غربالگری رایگان اسکلتی عضلانی دانش آموزان ۶ تا ۱۲ سال غنچه های هلال در استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری پیمان نامدار، معاون درمان و توانبخشی  هلال احمر امروز در مراسم افتتاح طرح غربالگری رایگان  غنچه های هلال که وضعیت اسکلتی و عضلانی را غربالگری می کند، بیان داشت: اکنون تعداد بالگردها و آمبولانس ها و نیروهای امدادی در هلال احمر کشورمان را هیچ کشوری ندارد.

وی ادامه داد: برای ایجاد رضایت مندی در مردم اجرای غربالگری وضعیت اسکلتی عضلانی بین دانش آموزان ۶ تا ۱۲ سال اجرا می شود.

نامدار اضافه کرد: اگر پیشگیری ها زودتر انجام می شد هزینه های زیادی به سلامت کشور وارد نمی شد.

معاون درمان و توانبخشی هلال احمر افزود: این طرح بین دانش آموزان عضو سازمان جوانان هلال احمر و اعضای کانون های عنچه های هلال احمر اجرا می 

حجت الاسلام سید هاشم المدنی، رئیس سازمان جوانان هلال احمرنیز اظهار داشت: اولویت ما در هلال احمر  توجه به پیشگیری است. اگر سلامت جوانان خود را حفظ کنیم موفقیت های زیادی خواهیم  داشت.

رئیس جوانان هلال احمر خاطرنشان کرد:از وزارت آموزش و پروش به دلیل همکاری در اجرای طرح یاد شده تشکر می کنیم و این طرح شروع شده اما برای آن پایانی نداریم و باید غربالگری ادامه داشته باشد.

به گزارش فارس، طرح غربالگری رایگان اسکلتی و عضلانی بین دانش آموزان ،کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۲ سال به این شکل اجرا می شود که افراد ساده در این سنین در سطح استان تهران می توانند  به مرکز توانبخشی هلال احمر مراجعه کنند و در مراحل بعد این طرح در سطح کشور اجرا خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1659017

مهمترین اخبار ایران و جهان: