نیوز سیتی!
12 بهمن 1402 - 20:18

خوزستانی‌ها میهمان لاله‌ها شدند+فیلم و عکس

همزمان با آغاز ایام‌الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی مردم خوزستان به زیارت شهدا رفتند و میهمان لاله‌ها شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، همزمان با فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن‌ماه سال 1357 مردم خوزستان به زیارت شهدا رفتند و میهمان لاله‌ها شدند.

اهوازی‌های ولایتمدار امروز در گلزار شهدا بر مزار سردار سرلشکر شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام صادق(ع) معروف به سردار هور حضور یافتند و یاد این فرمانده دلیر را گرامی داشتند.

تربت پاک شهدای والامقام از جمله سردار شهید مهدی نریمی مسئول مخابرات قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام جعفر صادق (ع) و سردار شهید حسن بهمنی فرمانده مخابرات قرارگاه تاکتیکی خاتم 4 و مسئول ارتباطات رادیویی مخابرات سپاه ششم امام جعفر صادق (ع) نیز امروز میزبان خیل عاشقان بود.

همچنین جمعی از مردم اهواز بر تربت پاک سردار شهید داریوش باقری کاهکش، از فرماندهان دوران دفاع مقدس که در تاریخ چهارم تیرماه سال 1367 به شهادت رسید نیز عطرافشانی شد.

عطرافشانی تربت پاک شهدای مدافع حرم

مردم اهواز همچنین با حضور بر مزار سردار شهید جبار(فرید) دریساوی از شهدای مدافع حرم اهواز یاد این شهید گلگون کفن را گرامی داشت و برای شادی روحش آیاتی از قرآن مجید را تلاوت کردند.

مردم اهواز و خانواده‌های شهدای با حضور در قطعه شهدای مدافع حرم اهواز، به مقام شامخ شهید علی‌محمد حسینی‌کاهکش، شهید حجت‌الاسلام مصطفی خلیلی بلوطکی، شهید رضا عادلی کردزگنه، شهید داود نری‌میسا، شهید حجت‌الاسلام شیخ جابر حسین‌پور (زهیری) و شهید عباس کردانی (کردونی) از شهدای آزادسازی شهرهای شیعه نشین نبل و الزهرا در سوریه ادای احترام کردند.

همچنین جمعی از دوستان و همرزمان شهید محمود مراداسکندری از شهدای مدافع حرم یاد این شهید و عمویش شهید محمود مراداسکندری را در قطعه یک گلزار شهدای اهواز گرامی داشتند.

 

همچنین تربت پاک شهید سید مهدی موسوی، نخستین شهید مدافع حرم خوزستان، مزار شهید حمیدرضا فاطمی‌اطهر (حمید ممبینی)، مزار شهید جبار عراقی، مزار شهید حبیب جنت‌مکان، مزار شهید عبدالکریم اصل‌غوابش و یادبود شهید جاویدالاثر روزبه هلیسایی نیز غبارروبی و عطرافشانی شد.

تربت پاک و مطهر رزمنده دلیر جبهه مقاومت سردار شهید سیدحمید تقوی‌فر از شهدای مدافع حرم استان خوزستان و پدرش شهید سیدنصرالله تقوی‌فر در قطعه یک گلزار شهدای اهواز نیز همزمان با آغاز ایام‌الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی توسط مردم خوزستان عطرافشانی شد.

ادای احترام به سردار هور

همچنین به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر جامعه ورزش و جوانان با حضور در گلزار شهدای اهواز تربت پاک و مطهر سردار سرلشکر شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام صادق(ع) را زیارت کردند.

در این آیین که حمید بنی‌تمیم مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان نیز حضور داشت ورزش و جوانان تربت پاک شهدای اهواز را نیز زیارت کردند و یادشان را گرامی داشتد.

در شهر هفتگل نیز با حضور اقشار مختلف مردم، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و بسیجیان سلحشور تربت پاک و مطهر شهدای گلگون کفن در گلزار شهدای این شهر نفت‌خیز غبارروبی شد.

مردم هفتگل علاوه بر شهدای مدفون در گلزار شهدا، بر تربت پاک و مطهر شهید علی بارسنی، شهید فایض ممبینی و شهید سیدرضا حیدری که از شهدای انقلاب اسلامی شهر هفتگل هستند نیز که در نقاط مختلف بهشت‌آباد هفتگل آرام گرفته‌اند نیز همزمان با نخستین روز از دهه مبارک همزمان با آغاز ایام‌الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی حضور یافتند و یادشان را گرامی داشتند.

 غبارروبی تربت پاک شهیدان

 

همچنین تربت پاک شهید موسی قیصری، شهید عیسی قیصری، شهید اردشیر یوسفی و شهید ابراهیم بیگلری مکوند که در نزدیکی گلزار شهدای هفتگل آرام گرفته‌اند نیز همزمان با آغاز ایام‌الله دهه فجر توسط خانواده این شهیدان غبارروبی شد.

غبارروبی گلزار شهدای سوسنگرد

مردم شوشتر و همشهریان نیز همزمان با روز دوازدهم بهمن‌ماه به مناسب آغاز دهه فجر در گلزار شهدا حاضر شدند و با عطرافشانی و ادای احترام یاد فدائیان انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

 

 

 اما امسال در شوشتر علاوه بر این برنامه‌ها، جمعی از جوانان و نوجوانانی که خود را به خون سرخ و پاک شهدا مدیون دانسته‌اند پهلوانانه و با ذکر امیرالمومنین علی(ع) تربت پاک و مطهر شهدای گلگون کفن هشت سال دفاع مقدس را زیارت کردند.

همچنین به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی مراسم غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدای سوسنگرد با حضور مسؤولین نهادها و ادارات دولتی شهرستان دشت آزادگان برگزار شد.

 گلزار شهدای سوسنگرد

 

این آیین به همت اداره‌ بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دشت آزادگان و کمیته خادمین شهداء ناحیه مقاومت بسیج دشت آزادگان در گلزار شهدای سوسنگرد برگزار شد که حاضران یاد و خاطره شهدای گلگون کفن را گرامی داشتند.

همچنین همزمان با نخستین روز از ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی پروژه فضا سازی و نصب پرچم بصورت دائمی در گلزار شهدای سوسنگرد توسط گروه جهادی قُدس شهرستان دشت آزادگان انجام شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1657361

مهمترین اخبار ایران و جهان: