نیوز سیتی!
07 دی 1402 - 15:08

کنایه هینن به منتقدانش ایرانی‌اش؛ به شما لبخند می‌زنم!

گزینه هدایت تیم ملی والیبال ایران پاسخ منتقدانش را داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، ویتال هینن متولد سال 1969 در کشور بلژیک است و کار مربیگری خود را با تیم نولیکو مازک آغاز کرد و این تیم را پنج بار قهرمان لیگ برتر و جام حذفی بلژیک کرد. این مربی همچنین در سال 2008 نایب قهرمانی و در سال 2010 سومی لیگ قهرمانان اروپا را با نولیکو مازک به دست آورد. وی سابقه هدایت تیم‌های باشگاهی زراعت بانک آنکارا و بیدگوشچ را نیز در پرونده کاری خود دارد. هینن در سال 2012 سرمربی تیم ملی والیبال آلمان شد و ژرمن‌ها را به مدال برنز قهرمانی جهان 2014 رساند. این مربی در سال 2017 با تیم ملی والیبال بلژیک در چارچوب دیدارهای لیگ ملت‌ها به میدان رفت.

هینن در سال 2018 هدایت تیم ملی لهستان را پذیرفت و عنوان قهرمانی جهان را در همان سال به دست آورد. این مربی بزرگ والیبال در سال 2019 نیز با تیم ملی لهستان مقام نایب قهرمانی جام جهانی، مدال برنز لیگ ملت‌ها و مقام سومی رقابت‌های قهرمانی قاره اروپا را به دست آورد. تیم ملی لهستان در سال 2021 نیز با هدایت این مربی مدال نقره لیگ ملت‌ها و مقام سومی قاره سبز را از آن خود کرد. او در حال حاضر سرمربی تیم ملی والیبال زنان آلمان و سرمربی تیم زنان باشگاه بورسای ترکیه است.

حالا او یکی از گزینه‌های هدایت تیم ملی والیبال ایران به شمار می‌رود و قرار است وحید مرادی، سرپرست فدراسیون والیبال با وی مذاکره کند. ویتال هینن در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد اینکه به یکی از گزینه‌های هدایت تیم ملی ایران تبدیل شده است، اظهار داشت: در این لحظه چیز زیادی برای گفتن وجود ندارد. ترجیح می‌دهم هیچ نظر رسمی ندهم. تا این لحظه هیچ تماسی با فدراسیون ایران نداشته‌ام.

وی درخصوص اینکه برخی از اهالی والیبال ایران اعتقاد دارند که او با توجه به مدل رفتاری‌اش در کنار خط نمی‌تواند چندان برای والیبال ایران مفید باشد، تصریح کرد: وقتی می‌خوانم که برخی از ایرانی‌ها فکر می‌کنند من برای والیبال ایران خوب نیستم، لبخند می‌زنم. سوال من این است که آیا آنها می‌خواهند دوباره موفق باشند یا می‌خواهند مانند تابستان گذشته ادامه دهند؟!

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1619017

مهمترین اخبار ایران و جهان: