نیوز سیتی!
18 دی 1402 - 23:01

گشت ارشاد مدیران در ایستگاه خوزستان؛تعدادی از مدیران کم کار به دادستان معرفی شدند

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان گفته است اگر مدیری کم کاری کند در قالب گشت ارشاد مسئولان به دستگاه قضایی معرفی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،بهمن شهریاری دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان امروز در جمع خبرنگاران گفته است اگر مدیری کم کاری کند در قالب گشت ارشاد مسئولان به دستگاه قضایی معرفی خواهد شد.

وی افزود: از مردم می‌خواهیم نسبت به مدیرانی که در تراز انقلاب عمل نمی‌کنند مطالبه‌گر باشند برای پیگیری عملکرد این چنین مدیران قانون وجود دارد و ما تا رسیدن به نتیجه آن را پیگیری می‌کنیم.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان در ادامه توضیح داد: طبق قانون هر دستگاه و مسئولی که ترک فعل کند از طریق دادستانی پیگیری می‌شود. در حال حاضر در قالب گشت ارشاد مسئولان، تعدادی از مدیران کم کار به دادستانی معرفی شده اند تا پیگیری های لازم انجام شود.

وعده رئیس جمهور چه بود؟

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ایام مناظرات ریاست جمهوری گفته بود: «برای مدیران، گشت ارشاد خواهیم داشت».

رئیسی چند ماه پس از کسب آرای مردم در انتخابات ریاست جمهوری در نشستی از عملی شدن وعده «گشت ارشاد مدیران» خبر داد و اظهار کرد: «گشت ارشاد مدیران زیر نظر بازرسی ریاست جمهوری تشکیل شد و به دستگاه‌های مختلف سرکشی می شود».

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور نیز در همین رابطه گفته است: «میثاق ما با مدیران، حل مشکلات مردم است و ما به هیچ مدیری چک سفید امضاء نداده‌ایم و هیچ مدیری حق ندارد خدمات‌دهی به مردم را به تأخیر بیندازد».

8 اردیبهشت امسال هم  محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه فعالان اقتصادی در استانداری خوزستان اعلام کرد  یکی از دستورات کار سفر دوم ارزیابی عملکرد مدیران استان است، تقریبا در همه نشست‌ها و ملاقات های این سفر متوجه شدیم مردم انتقادهایی به عملکرد مدیران دارند.

معاون اجرایی رییس جمهور تاکید کرد: با ارزیابی صورت گرفته و مشورتی که با استاندار داشتیم، جمع بندی این شد که ۱۵ نفر از مدیران استان باید عوض شوند.

تغییر ۲۰ مدیر کل در استان و ۱۱ فرماندار

حسینی محراب  استاندار خوزستان در ابتدای دی ماه امسال با اشاره به تغییرات مدیریتی و انتصابات در استان گفت: در مدت حضور در خوزستان، با توجه تاکیدات پس از سفر دوم هیات دولت به استان مبنی بر تغییر برخی مدیران شد، حدود ۲۰ مدیر کل در استان تغییر یافته است.

وی اداره کل راه آهن جنوب، سازمان جهادکشاورزی استان، اداره کل منابع طبیعی، اداره کل شیلات، بنادر و کشتیرانی، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، اداره کل ارتباطات، اداره کل اموال تملیکی، اداره کل امور مالیاتی، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل حفاظت محیط زیست، شرکت برق منطقه‌ای، اداره کل بنیاد مسکن، اداره کل دام پزشکی، سه معاونت‌ اقتصادی، سیاسی و منابع انسانی استانداری خوزستان، سازمان همیاری شهرداری‌ها را از جمله تغییرات مدیریتی در استان برشمرد.

استاندار خوزستان در ادامه به تغییر ۱۱ فرماندار، ۴۰ بخشدار و تعداد زیادی از معاونان فرماندار اشاره کرد و افزود: ارزیابی‌ها ادامه داد و تغییرات دیگری در راه است.

حسینی محراب اضافه کرد: تعیین کننده این تغییرات، وزرا هستند و عزل و نصب‌ها توسط آنها انجام می شود و در اختیار استاندار نیست.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1631317

مهمترین اخبار ایران و جهان: