نیوز سیتی!
06 آبان 1402 - 12:51

اجرای طرح«سفیران قصه گویی»در مدارس استان زنجان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان از اجرای طرح«سفیران قصه گویی» در راستای برگزاری بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خبر داد.

 علیرضا عیسی‌خانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان از اجرای طرح «سفیران قصه‌گویی» در راستای برگزاری بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خبر داد و اظهار داشت: این طرح همزمان با هفته ملی کودک با شعار «با_قصه_لبخند_بسازیم» آغاز و تا پایان هفته کتاب در مدارس و مهدهای کودک استان با مشارکت اداره‌کل آموزش و پرورش با حضور قصه‌گویان برتر کانون اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان هدف از اجرای این طرح را عمومی‌سازی قصه‌گویی بین مخاطبان کودک و نوجوان و اولیا تربیتی، غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان، آشنایی آنان با ادبیات فاخر کشور دانست.

وی از قصه به عنوان یک ابزار تأثیرگذار تربیتی یادکرد و گفت: بسیاری از مفاهیم اخلاقی را می‌توان با قصه به شکل هنرمندانه و خلاق منتقل کرد، چرا که  قصه‌ها به ما مهارت درست زندگی‌کردن در اکنون و آینده را یاد می‌دهند و  همه انسان‌ها فطرتاً علاقمند به شنیدن و خواندن قصه‌ها هستند.

عیسی‌خانی از همه علاقمندان برای شرکت در این رویداد مهم فرهنگی دعوت کرد تا با ارسال آثار خود در بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی حضور داشته باشند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با بیان اینکه مهلت ثبت نام و ارسال اثر در بخش ملی ۱۰ آبان است، افزود: قصه دوستان می‌توانند آثار خود را در سایت https://kanoonfest.ir بارگذاری کنند. 
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1552861

مهمترین اخبار ایران و جهان: