نیوز سیتی!
20 آبان 1402 - 12:33

زمین خواری 150 میلیاردی در باسمنج رفع تصرف شد

دادستان مرکز استان آذربایجان شرقی از رفع تصرف ۳ هزار و ۶۴۱ متر مربع از اراضی ملی در شهرستان تبریز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بابک محبوب‌علیلو امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای صیانت از بیت‌المال از ۳ هزار و ۶۴۱ متر مربع از اراضی ملی در بخش باسمنج از توابع شهرستان تبریز که ارزش ریالی آن بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال بود رفع تصرف شده و به بیت‌المال اعاده شد.

وی در تشریح جزئیات این موضوع بیان کرد: متعاقب بازدید میدانی از این محل و مشاهده تصرفات به وجود آمده ضمن تشکیل جلسه و تذکر به دستگاه‌های ذیربط، مقرر شد متخلفان توسط عوامل یگان حفاظت محیط زیست شناسایی و با آنان براساس مقررات برخورد شود.

دادستان مرکز استان آذربایجان‌شرقی ضمن اشاره به اینکه اراضی ملی و منابع طبیعی جز انفال بوده و نقش بسیار مهمی از حیث اقتصادی و نیز زیست محیطی برای جامعه‌ انسانی دارد اظهار داشت: دادستانی در راستای صیانت از حقوق عامه مردم با قاطعیت تمام با پدیده زمین‌خواری در سطح استان برخورد کرده و در این رابطه کلیه دستگاه‌های متولی نیز باید بر وظایف و تکالیف قانونی و سازمانی خود عمل کنند.

محبوب‌علیلو با تاکید بر لزوم برخورد با متخلفان در این حوزه گفت: در صورت مشاهده هرگونه دخل و تصرف در اراضی ملی بدون اغماض با افراد فرصت‌طلب و سودجو برخورد شده و زمین‌خواران بهای سنگین پرداخت خواهند کرد.  

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1567961

مهمترین اخبار ایران و جهان: