نیوز سیتی!
28 آبان 1402 - 18:35

بزرگ‌ترین پالایشگاه بلغارستان در معرض تعطیلی قرار گرفت

به دنبال تصمیم بلغارستان برای لغو معافیت از تحریم‌های نفتی روسیه، فعالیت تنها پالایشگاه این کشور در معرض تعطیلی قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، شرکت لوک‌اویل، بزرگ‌ترین شرکت انرژی روسیه هشدار داد، تصمیم بلغارستان برای پایان دادن پیش از موعد به معافیت از تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه روسیه، فعالیت تنها پالایشگاه این کشور را به خطر می‌اندازد و مشکلاتی برای بازار سوخت این کشور ایجاد می‌کند.

«نفتچیم بورگاس»، بزرگ‌ترین پالایشگاه بلغارستان است که بیشتر سهام آن به لوک‌اویل تعلق دارد و توسط آن اداره می‌شود.

نفتخیم بورگاس، بزرگترین پالایشگاه بلغارستان، اکثریت مالکیت آن به لوک اویل (یک شرکت خصوصی نفت و گاز روسی) تعلق دارد و توسط این شرکت اداره می‌شود.

توقف احتمالی تولید در این تاسیسات، خطرات لجستیکی به همراه دارد که می‌تواند بحران عرضه سوخت در این کشور حوزه بالکان به دنبال داشته باشد.

لوک‌اویل به رسانه‌های بلغارستانی اعلام کرده است، عدم صادرات فرآورده‌های نفتی به سرعت به پر شدن مخازن این پالایشگاه منجر خواهد شد و به این معناست که تولید باید تعطیل شود.

در نتیجه این وضعیت ممکن است این شرکت را با شرایط افزایش ریسک فناوری و لجستیکی مواجه کند و در نهایت عرضه سوخت به بازار بلغارستان را در معرض خطر قرار دهد.

مدیریت نفتخیم بورگاس از مقامات بلغارستان خواسته است تا برای یافتن راه‌حلی جامع وارد گفتگوی فوری شوند.

بیشتر اعضای پارلمان بلغارستان در 17 نوامبر در مورد محدودیت‌های جدید برای این پالایشگاه توافق کردند. بر این اساس، این شرکت از پالایش نفت روسیه منع خواهد شد و از ماه ژانویه دیگر اجازه دریافت سهمیه برای صادرات نخواهد داشت.

قرار است لایحه مربوطه تا پایان ماه جاری به تصویب مجلس برسد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1577917

مهمترین اخبار ایران و جهان: