نیوز سیتی!
13 آذر 1402 - 12:50

معافیت معلولان گلبهار و گلمکان از پرداخت هزینه صدور پروانه ساختمانی و عوارض

نماینده شهرستان گلبهار در شورای اسلامی خراسان رضوی گفت: مطابق قانون، معلولان ساکن در شهرهای گلبهار و گلمکان از پرداخت هزینه صدور پروانه ساختمانی، آماده سازی زمین و عوارض نوسازی معاف هستند.

 رضا ضمیری به مناسبت هفته جهانی معلولان  درگفت وگو با خبرنگار فارس در گلبهار اظهار کرد: در ماده ۱۹ قانون حمایت از معلولان افراد دارای معلولیت از پرداخت هزینه های صدور پروانه ساختمانی و عوارض دیگر صرفا برای یک واحد مسکونی مجاز هستند.

وی افزود: در همین راستا شهرداری و شورای اسلامی شهر گلمکان در جهت اجرایی کردن مفاد قانون و حمایت از معلولان آمادگی دارد.

نماینده شهرستان گلبهار در شورای اسلامی خراسان رضوی گفت: مناسب سازی برای تردد آسان معلولان در مناطق شهری و روستایی این شهرستان ضروری و اساس توسعه پایدار محسوب می‌شود.

ضمیری  افزود: مناسب سازی محیط زیست شهری از موضوعات اصلی توسعه شهرها و روستاهای بزرگ برای همه برنامه ریزان و مسوولان محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: شهرداری ها و دهیاری ها به عنوان دستگاه مجری مناسب سازی محیط شهری و روستایی بیشترین نقش را برعهده دارند.  قانون برنامه های تدوین شده در ابعاد اجرایی ، منابع مالی، فرهنگی و اجرا پنج بخش مورد تایید برای مناسب سازی محیط است که باید در کنار هم اجرا شود .

وی تاکید کرد: همه خیابان ها  ، پارک ها ، گذرگاه ها ، اماکن ، ادارات ، وسایل حمل ونقل ، تاسیسات شهری و مبلمان شهری باید برای حضور فعالیت معلولان مناسب سازی شود. بررسی ها نشان می دهد شهر گلبهار شرایط بهتری برای توسعه مناسب سازی برای تردد معلولان و  توان یابان دارد .

وی افزود: در شهر گلمکان به رغم علاقمندی شهرداری و شورای اسلامی به منظور مناسب سازی معابر اما پیاده روهای باریک ابن امکان را تا حدود سلب کرده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1593417

مهمترین اخبار ایران و جهان: