نیوز سیتی!
18 آذر 1402 - 11:58

افتتاح نمایشگاه سوگواره تجسمی «کوچه‌های بنی‌هاشم» در سیرجان

نمایشگاه سوگواره تجسمی کوچه‌های بنی‌هاشم در مصلای سیرجان گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، مرتضی زاهدی مسؤول اجرایی اولین نمایشگاه سوگواره تجسمی کوچه‌های بنی‌هاشم در شهرستان سیرجان صبح امروز در جمع خبرنگاران در خصوص این نمایشگاه اظهار کرد: ۱۲ کارگروه تخصصی با موضوعات مختلف از جمله فرهنگی، مالی و رسانه در این سوگواره در حال فعالیت هستند.

وی افزود: ۸ صحنه محتوایی در این نمایشگاه اجرا می‌شود که هرکدام به زندگی حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) می‌پردازند و کوچه بنی‌هاشم را به‌صورت کامل برای مردم به تصویر می‌کشند و حوادث مرتبط با ایام شهادت حضرت ام‌ابیها(سلام‌الله‌علیها) با اجرای هنر فاخر تئاتر نشان داده می‌شود.

زاهدی تصریح کرد: گروه نمایشی این سوگواره هرشب ۲۰ اجرا برای مخاطبان خواهند داشت، با اینکه این کار از نظر کار میدانی بسیار سخت است اما بازیگران تئاتر به عشق حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) این اقدام را انجام می‌دهند.

وی گفت: همچنین غرفه‌های مشاوره خانواده، محصولات فرهنگی، کودکان و واحد رسانه در این نمایشگاه فعالیت دارند و به تولید محتوا و فعالیت رسانه‌ای می‌پردازند.

مسؤول اجرایی این نمایشگاه افزود: ۱۵۰ نفر به‌عنوان کادر اجرایی در بخش‌های مختلف نمایشگاه فعالیت می‌کنند و ۵۰ بازیگر تئاتر استان زیر نظر اساتید نمایشی در این سوگواری ایفای نقش خواهند کرد.

حجت‌الاسلام علی حسنی‌سعدی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان نیز اظهار داشت: فعالیت‌های فرهنگی در قالب برپایی نمایشگاه مؤثرترین راه برای روایت‌گری و تبیین سیره ائمه معصومین(ع) است.

وی افزود: همت و تلاش نهادهای مردمی و گروه‌های جهادی در اجرای برنامه‌های فاخر و اثربخش بر کسی پوشیده نیست و در این میان حمایت ادارات و نهادهای دولتی راهگشای امور است.

حسنی‌سعدی با تقدیر از تلاش‌های مجموعه‌های فرهنگی در برپایی نمایشگاه، جذب و تشویق نسل جوان به این برنامه‌های مذهبی را خواستار شد.

امام جمعه سیرجان هم گفت: برنامه‌های هنری و نمایشگاه‌های فرهنگی در تقویت فرهنگ دینی جامعه اثرگذار بوده و نیازمند تلاش بیش از پیش در استفاده از زبان هنر است.

حجت‌الاسلام عباس مسلمی‌زاده افزود: اختصاص مصلی فقط برای اقامه نماز جمعه، ظلم فرهنگی به این مجموعه دینی است، بنابراین اجرای برنامه‌های مستمر در این مکان می‌تواند مرکز جامع آموزش دینی و فرهنگی برای جوانان باشد.

امام جمعه سیرجان از تلاش‌های مجموعه‌های فرهنگی در برپایی نمایشگاه، جذب و تشویق نسل جوان به این برنامه‌های مذهبی قدردانی کرد و گفت: جایگاه حضرت زهرا(س) در تبیین نقش زن مسلمان الگویی بی‌بدیل است و خداوند علت خلقت دختر پیامبر(ص) را بیان نقش مهم تربیتی زن در عالم عنوان کرده است.

به گزارش فارس: این نمایشگاه همزمان با ایام فاطمیه در مصلای جدید سیرجان برپا شده و تا ۲۷ آذرماه از ساعت ۱۸ تا ۲۲ پذیرای شیفتگان و عاشقان مکتب اهل‌بیت(ع) است.

غرفه‌های متعددی از خانه حضرت زهرا(س) و تصویری از درب نیمه سوخته خانه حضرت زهرا(س) و نحوه شهادت حضرت زهرا (س) با هنر‌های تجسمی تصویرسازی شده و در این نمایشگاه برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است.

پایان پیام/۸۰۰۱۵/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1598617

مهمترین اخبار ایران و جهان: