نیوز سیتی!
07 دی 1402 - 00:33

تمرین‌های ویژه کره جنوبی برای مقابله با حمله محتمل کره شمالی

نیروهای امداد و پلیس کره جنوبی روز چهارشنبه رزمایش دفاع شهری و امداد رسانی را در صورت حمله کره شمالی برگزار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بیش از ۱۰۰۰ نظامی، پلیس و پرسنل اورژانس کره جنوبی روز چهارشنبه تمرینات دفاع شهری و امداد رسانی در صورت حمله محتمل کره شمالی را به مناطق شهری شبیه سازی کردند.

به گزارش منابع خبری، «اوه سه هون» شهردار سئول با اشاره به غالفلگیری اسرائیل در جریان حملات حماس گفت: «رزمایش‌های روز چهارشنبه دفاع برابر حملاتی به تاسیسات اصلی تامین آب، ایستگاه‌های شبکه تلفن و برق را  شبیه سازی کردند.»

وی افزود که سئول با فاصله کم تا مرز در معرض حمله کره شمالی قرار دارد.

کره شمالی علی‌رغم تحریم‌ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تأکید کرده است. این رزمایش تازه کره جنوبی در بحبوحه تشدید تنش‌ها پس از آزمایش موشک بالستیک قاره پیما و پرتاب اولین ماهواره جاسوسی  کره شمالی انجام شد.

این رزمایش در روزی برگزار شد که کره جنوبی تحریم های جدیدی را علیه 8 شهروند کره شمالی مرتبط با برنامه‌های اتمی و موشکی اعمال کرد.

وزیر دفاع  کره جنوبی نیز به مقام‌های نیروی دریایی دستور داده در صورت تحرک مجدد کره شمالی، با کشتی‌های جنگی این کشور به شدت برخورد شود.

«شین وون سیک» وزیر دفاع کره جنوبی این اظهارات را هنگام بازرسی از ناوچه جدید در مقر ناوگان دوم نیروی دریایی در «پیونگ تاک» در ۶۰ کیلومتری جنوب «سئول» پایتخت کره جنوبی بیان کرد.

وزیر دفاع کره جنوبی گفت: «اگر دشمن دست به اقدامی تحریک آمیز دیگر زد، بی رحمانه  آن‌ها را در دریا دفن کنید.»

پیونگ یانگ می‌گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و اتمی عقب‌نشینی نخواهد کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1618461

مهمترین اخبار ایران و جهان: