نیوز سیتی!
06 دی 1402 - 13:54

جمع‌آوری ۴۰۰ قلاده سگ از سطح شهر شهرکرد

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۴۰۰ قلاده سگ بدون صاحب از سطح شهر جمع‌آوری شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، داوود مومنی گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۴۰۰ قلاده سگ بدون صاحب از سطح شهر شهرکرد جمع‌آوری شده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد افزود: کمپ نگهداری از سگ‌های ولگرد و بدون صاحب در محل سایت دفن زباله به مساحت یک هزار و ۸۰۰  مترمربع توسط شهرداری احداث شده است که شامل ۲ سالن نگهداری و یک فضای قرنطینه است.

وی اضافه کرد: پیمانکار باید دارای شرایط لازم در قالب قرارداد و بر اساس دستورالعمل ابلاغی با تجهیز مخصوص از جمله دارت بیهوشی و قفس زنده‌گیری حیوانات باشد.

مومنی با بیان اینکه با یک پیمانکار جهت جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب توافق کرده‌ایم، ادامه داد: هزینه نگهداری هر کدام از سگ‌ها نزدیک به ۶۰۰ هزار تومان است و از ابتدای امسال تا کنون شهرداری برای جمع‌آوری این سگ‌ها نزدیک به ۲۵۰ میلیون تومان هزینه کرده است.

وی با بیان اینکه عقیم‌سازی هر سگ برای شهرداری ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد، تصریح کرد: با اخذ مجوز از سازمان محیط زیست سگ‌ها عقیم‌سازی نشده به تفکیک جنسیت در ۲ سالن جداگانه نگهداری می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد گفت: مشاهدات و گزارشات سازمان حفاظت محیط‌ زیست در خصوص سگ‌های ولگرد، نشان دهنده آن است که از شهر‌ها و روستا‌های اطراف این حیوانات به شهرکرد منتقل می‌شوند.

وی افزود: با اخذ تعهد و پُر‌کردن فرم مخصوص سگ‌های دارای نژاد و اصیل به افرادی که از این سگ‌ها برای نگهبانی استفاده می‌کنند تحویل داده می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1617817

مهمترین اخبار ایران و جهان: