نیوز سیتی!
08 آبان 1402 - 20:04

پویش خیابانی «هنر راویان غزه» برگزار می‌شود

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در خصوص پویش خیابانی «هنر راویان غزه» گفت: بهترین‌های نقاشی کشور روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ آبان ماه در قالب راویان غزه، مظلومیت کودکان غزه با زبان هنر در مرمانشاه بیان می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس  از کرمانشاه، پوریا جلالی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد: این روزها، روزهای حساس و تعیین‌کننده است.

وی افزود: از طرفی حماسه خلق‌شده توسط جبهه مقاومت را همه دیدیم و با تمام توان به او بالیدیم، از طرفی قصه پردرد مردم مظلوم غزه توسط شقی‌ترین افراد ممکن و جنایت‌کارترین افراد روزگار دارند شهید می‌شوند.


سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: در فلسطین دارد نسل‌کشی صورت می‌گیرد و این باعث می‌شود هر انسان آزاده‌ای عکس‌العمل نشان بدهد و اگر کسی فارغ از هر دین و ادیانی این تصاویر را ببیند و نتواند عکس‌العملی نشان بدهد واژه انسان رو نمی‌شود به او داد.

جلالی بیان کرد: ما به‌عنوان متولیان فرهنگ و هنر شهر کاری که باید انجام دهیم ان‌شاءالله باهم همراه شویم تا اتفاقات مبارکی در این زمین رقم بخورد.

وی افزود: مقام معظم رهبری (مدظله) در این زمینه می‌فرمایند: «اندیشه‌های نظام را با زبان هنر بیان کنید» یا در جای دیگر فرمودند: «هر اندیشه که در قالب هنر باشد ماندنی است» و ما احساس وظیفه و دین کردیم و به این نتیجه رسیدیم اتفاقی را با همه دوستان رقم بزنیم.

جلالی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در خصوص اتفاق جمعی که با زبان هنر بنا در قالب پویش «خیابانی هنر راویان غزه» اجرا شود، خاطرنشان کرد: بهترین‌های نقاشی کشور را با تعداد ظرفیت محدود تعداد ۲۵ تا ۳۰ نفر را در کرمانشاه جمع کنیم و روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ آبان ماه در قالب راویان غزه مظلومیت کودکان غزه با زبان هنر بیان کنند.

وی گفت: این اتفاق در نوع و فکر خودش اتفاق مبارکی هست و این هنرمندان در خیابان‌های اصلی شهر در معرض دید و ارتباط مردم قرار خواهند گرفت و تولید آثار خواهند کرد که در نوع خود بازتاب‌های خوبی هم خواهد داشت.


جلالی در تشریح پویش خیابانی هنر راویان غزه بیان داشت: هنرمندان با تراز ملی در خیابان‌های اصلی شهر کرمانشاه در میدان فردوسی در بلوار نوبهار نسبت به آثار هنری و اندیشه خود با سوژه کودکان غزه اقدام خواهند کرد.

وی افزود: این کار مطمئناً جذابیت‌های برای مردم خواهد داشت و طبیعتاً فضای انتزاعی که دوستان هنرمند ما طراحی می‌کنند، می‌توان یک حماسه بزرگ در حوزه هنر باشد که آن حماسه بزرگ‌تر خود را بتواند معرفی کند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تأکید کرد: در قدم خروجی این کار در تهران نمایش داده می‌شود و در قدم دوم قول‌هایی که سازمان ارتباطات اسلامی به ما دادند و به‌واسطه زحمت‌های استاندار محترم و معاون سیاسی امنیتی هماهنگی اولیه انجام‌شده که در کشورهای جبهه مقاومت به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی بیان کرد: ما دوست داریم این آثار ان‌شاءالله توسط سازمان‌های غیردولتی بشردوستانه و صلح‌طلب به درون غزه منتقل شود و پس از نمایش در معابر عمومی غزه، به‌صورت نمادین آثار را به خانواده‌های شهدای غزه اهدا شود.


جمال برفی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در خصوص امکانات موردنیازی که دستگاه‌ها برای اجرای طرح به میدان بیاورند اشاره‌ای کرد و گفت: در حوزه اسکان و پذیرایی 8 نفر از هنرمندان آقا که از خارج کرمانشاه در مجتمع رفاهی بعثت از سپاه‌ حضرت نبی‌اکرم (ص) و اسکان و پذیرایی خانم‌ها در مهمان‌سرای سلامت از علوم پزشکی انتظار همیاری داریم.

وی افزود: در حوزه تبلیغات محیطی انتظار داریم که شهرداری با در اختیار قرار دادن سیزده بیلبورد و چاپ بنر ورود کند. از اوقاف امور خیریه انتظار همراهی و همیاری لازم را داریم.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1555761

مهمترین اخبار ایران و جهان: