نیوز سیتی!
09 آبان 1402 - 09:12

بهسازی کانال آب و ایجاد اشتغال برای ۱۵٠ نفر

رئیس اداره منابع آب شهرستان آبدانان گفت: بهسازی و تعمیرات کانال آب رسانی شبکه آبیاری زهکشی مولاب مورموری - آبدانان موجب اشتغال برای ۱۵٠ نفر شد.

حسن ولی نیا رئیس اداره منابع آب شهرستان آبدانان صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: بهسازی و تعمیرات کانال آبرسانی شبکه آبیاری و زهکشی مولاب جهت تامین آب مطمئن اراضی کشاورزی منطقه صورت گرفته است.

وی افزود: در این راستا ۱۵۰ نفر از اهالی بخش کلات مورموری در ۲ دوره کشاورزی بصورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار کشاورزی و کسب روزی شده اند.

رئیس اداره منابع آب آبدانان با تشریح اقدامات انجام شده گفت: لایروبی بیش از ۱۰ کیلومتر از کانال بتنی مولاب و تعویض دریچه های کانال آبرسان و دریچه های اصلی آبگیر با اعتباری حدود ۱۵۰۰ ملیون ریال و بهره گیری از وسایل مکانیکی شرکت آب منطقه ای صورت گرفته است.

  وی افزود: اقدامات فوق در راستای مدیریت صحیح منابع آبی انجام و موجب شده که زمین هایی که چندین سال به صورت دیمی کشت می شده اند آبی شده و انواع محصولات کشاورزی در این اراضی کشت شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: تعمیر و مرمت حدود ۱۰۰ متر کانال تخریب شده با اعتباری حدود ۴۰۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات نگهداری و تعمیرات شرکت آب منطقه ای استفاده شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، استفاده از این دریچه ها برای توزیع آب بین کشاورزان و جلوگیری از تضییع حقوق کشاورزان پایین دست و همچنین جلوگیری از هدر رفت آب و استفاده بهینه از این منابع ملی صورت گرفته است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1556061

مهمترین اخبار ایران و جهان: