نیوز سیتی!
17 آبان 1402 - 08:56

معطل ماندن۱۳ هزار کارت هوشمند ملی در دفاتر پیشخوان زنجان

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر کارت هوشمند ملی ۱۳ هزار زنجانی در دفاتر پیشخوان معطل مانده است، گفت: افراد برای دریافت کارت هوشمند خود سریعا به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

مهدی ژاله‌چیان، مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان از تمهیدات اندیشیده شده این سازمان برای برگزاری انتخابات اسفندماه سال‌جاری خبر داد و اظهار داشت: یکی از مدارک هویتی موردنیاز برای انتخابات شناسنامه و یا کارت هوشمند ملی است که در این زمینه سازمان ثبت احوال تمهیدات بسیاری اندیشیده است تا مردم در روزهای منتهی به انتخابات دررابطه‌با تأمین مدارک هویتی به مشکل برنخورند.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به اینکه از سال ۹۰ شناسنامه‌ها مکانیزه می‌شوند، تصریح کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد جمعیت ساکن در استان زنجان شناسنامه مکانیزه دارند و یا به‌عبارت‌دیگر ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار شناسنامه جلد قرمز قدیمی در استان تعویض شده است.

صدور ۲۵ هزار شناسنامه مکانیزه در ۷ ماهه گذشته
وی با بیان اینکه در ۷ ماهه گذشته در استان زنجان ۲۵ هزار شناسنامه جلد قرمز تعویض و تبدیل به شناسنامه مکانیزه شده است، افزود: باتوجه‌به وجود مشکلاتی در شناسنامه‌های جلد قرمز از جمله عکس قدیمی، دست‌خوردگی و یا آب‌خوردگی باشد نیاز است که تعویض بشود.

ژاله‌چیان با بیان اینکه توصیه ما این است که تمام افراد به دفاتر پیشخوان در سطح استان مراجعه و نسبت به تعویض شناسنامه قدیمی خود اقدام کنند، گفت: هم‌وطنان ما در سطح استان هر چه سریع‌تر مدارک مورد نیاز برای شرکت در انتخابات را فراهم کنند تا در روز‌  انتخابات دچار مشکل نشوند.


۷۷۵ هزار زنجانی کارت هوشمند ملی دارند
مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه در این استان ۸۹۰ هزار نفر واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند، ادامه داد:  تا به امروز به ۷۷۵ هزار نفر کارت هوشمند ملی صادر شده است.

وی اضافه کرد: ۸۰ هزار نفر هم درخواست کارت هوشمند ملی داده‌اند اما فعلاً به دستشان نرسیده است چرا که این تعداد کارت در صف چاپ و صدور قرار دارند که تا آخر سال‌تحویل داده می‌شود.
۱۶ هزار زنجانی کارت هوشمند ملی ندارند
وی با بیان اینکه در حال حاضر کارت هوشمند ملی ۱۳ هزار زنجانی در دفاتر پیشخوان معطل‌مانده است که افراد  برای دریافت کارت هوشمند خود سریعاً به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند، ادامه داد: در حال حاضر ۱۶ هزار نفر در استان  برای دریافت کارت هوشمند درخواست نداده‌اند ازاین‌رو توصیه می‌شود این تعداد افراد هر چه سریعتر به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

ژاله‌چیان گفت: افراد می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۶۰۹۰*۴* از آخرین مرحله چاپ و صدور کارت هوشمند ملی خود اطلاع یابند.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1565261

مهمترین اخبار ایران و جهان: