نیوز سیتی!
20 مهر 1402 - 21:18

رئیسی: بنای دولت مردمی در مواجه با مسایل، نه عبور از کنار چالش‌ها، بلکه حل مشکلات است

رئیس جمهور نیروهای متخصص و کارآمد را در کنار تجهیزات به ‌روز و فناور، مهمترین سرمایه نظام سلامت کشور عنوان کرد و اظهار داشت: حال که حوزه سلامت کشور نام‌آور و سرآمد شده باید در جهت حفظ و ارتقای این جایگاه تلاش کنیم تا از رقبا عقب نمانیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌ های سفر دولت مردمی به استان فارس، در دیدار با جمعی از نخبگان جامعه پزشکی شیراز‌، نیروهای متخصص و کارآمد را در کنار تجهیزات به‌ روز و فناور، مهمترین سرمایه نظام سلامت کشور عنوان کرد و ضمن تجلیل از خدمات و زحمات جامعه پزشکی کشور به ‌ویژه پزشکان استان فارس در جهت ارتقای رتبه علمی و پزشکی کشور گفت: حال که حوزه سلامت کشور نام‌آور و سرآمد شده باید در جهت حفظ و ارتقای این جایگاه تلاش کنیم تا از رقبا عقب نمانیم.

رئیسی با ارائه پیشنهاد تاسیس مرکز درمان اوتیسم در استان فارس، به نقش پزشکان و متخصصان این استان در ارتقای نظام سلامت کشور اشاره و بر ضرورت توسعه توانمندی‌های استان فارس در حوزه پزشکی به سایر نقاط کشور تاکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه با قابل بررسی دانستن پیشنهاد یکی از پزشکان حاضر در این نشست مبنی بر واگذاری تصدی‌گری اعطای مجوزهای سازمان غذا و دارو به استان فارس، تمرکز زدایی از بخش بهداشت و درمان را از اولویت‌ های مورد توجه دولت برشمرد.

«تاکید بر لزوم توجه در صدور مجوزهای دانشکده‌های علوم پزشکی متناسب با نیازها، ظرفیت‌ها، متخصصین و امکانات مناطق مختلف کشور»، «اهتمام و مساعدت دولت برای رفع نیاز مسکن اساتید» و «ترویج و توسعه فرهنگ وقف به ‌ویژه در حوزه سلامت کشور با بهره گیری از ظرفیت خیرین سلامت» از دیگر محورهای سخنان رئیس جمهور در دیدار با نخبگان جامعه پزشکی استان فارس بود.

دکتر رئیسی در پایان با تاکید بر اینکه دولت مردمی به‌دنبال حل مسایل کشور است، تصریح کرد: بنای دولت در مواجه با مسایل، عبور از کنار چالش‌ها و مشکلات نیست، بلکه باور داریم با اتکا به خدا و اعتماد به داشته‌ها و ظرفیت‌های بسیار عظیم موجود در کشور، قطعا بر مشکلات کشور فائق خواهیم آمد.

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1536461

مهمترین اخبار ایران و جهان: