نیوز سیتی!
18 آذر 1402 - 18:52

کره شمالی: به زودی ماهواره‌های نظامی بیشتری پرتاب می‌کنیم

خبرگزاری رسمی کره شمالی روز شنبه اعلام کرد که این کشور در نظر دارد به زودی ماهواره‌های جاسوسی بیشتری را برای جمع‌آوری اطلاعات درباره فعالیت‌های نظامی دشمنان پرتاب کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری کره شمالی روز شنبه اعلام کرد که پیونگ یانگ مصمم است به زودی ماهواره‌های جاسوسی بیشتری  برای جمع‌آوری اطلاعات درباره فعالیت‌های نظامی دشمنان پرتاب کند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» به نقل از «خبرگزاری رسمی کره شمالی» این ماهواره‌ها از ماهواره  «مالیگ یونگ» که پیونگ یانگ در ماه نوامبر به فضا پرتاب کرد، الگوبرداری خواهند شد.

یک مقام کره شمالی در این زمینه گفت: «در صورت لزوم، آنها کار هدایت ما را به سمت حمله فوق‌العاده قوی انجام خواهند داد».

مشاوران امنیت ملی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن قرار است روز شنبه در شهر «سئول» نشستی سه جانبه برای گفت‌وگو درباره کره شمالی و دیگر موضوعات جهانی برگزار کنند.

کره شمالی به دلیل روابط با روسیه از سوی کره جنوبی، ژاپن و آمریکا مورد انتقاد قرار دارد. این کشورها مدعی هستند که  پیونگ یانگ در ازای کمک به پیشبرد قابلیت‌های نظامی خود، از روسیه حمایت تسلیحاتی می‌کند.

«جان کربی» سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید اخیرا مدعی شد که آمریکا اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد کره شمالی به طور مخفیانه تعداد قابل توجهی گلوله‌های توپخانه‌ را به روسیه برای جنگ در اوکراین می‌دهد.

همزمان با تنش بین دو کشور همسایه کره شمالی و جنوبی، رسانه‌ها  از پرتاب اولین ماهواره جاسوسی کره جنوبی خبر دادند. کره جنوبی اولین ماهواره جاسوسی خود را با موفقیت از پایگاه نظامی آمریکا در «کالیفرنیا» پرتاب کرد. وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که پرتاب این ماهواره بر روی موشک «فالکون- ۹ اسپیس ایکس» از پایگاه فضایی «وندنبرگ» انجام شد

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1599261

مهمترین اخبار ایران و جهان: