نیوز سیتی!
14 آبان 1402 - 15:13

پیش‌بینی برداشت ۴ هزار کیلوگرم زعفران از مزارع یزد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۴ هزار کیلوگرم زعفران از سطح ۷۵۰ هکتار از مزارع استان یزد برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدعلی حاتمی‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سراسر شهرستان‌های استان یزد ۷۵۰ هکتار از مزارع به کشت زعفران اختصاص دارد که پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ‌بر چهار هزار کیلوگرم زعفران از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

وی افزود: برداشت زعفران از دهه اول آبان آغاز شده و تا اواسط آذرماه ادامه خواهد داشت که به کشاورزان توصیه می‌شود در راستای حفظ کیفیت این محصول،  برداشت گل‌ها را صبح زود و با رعایت نکات بهداشتی انجام دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد اذعان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و رطوبت زیاد به کشاورزان توصیه می‌شود برای اینکه خروجی محصول آنان دارای کیفیت و مرغوبیت بالا بوده و ارزش صادراتی پیدا کند که در نهایت موجب افزایش قیمت آن نیز می‌شود،  برای خشک کردن گل‌های زعفران از هیتر استفاده کنند.

حاتمی‌زاده با بیان این‌که متوسط عملکرد این محصول در استان یزد ۵ تا ۵.۵ کیلو کلاله خشک در هر هکتار است، ادامه داد: برای بهبود عملکرد محصول زعفران آموزش‌های لازم و ترویجی در خصوص تغذیه  مزارع زعفران برگزار شد تا کشاورزان با اصول کاشت، داشت و برداشت بیشتر آشنا شوند.

وی تأکید کرد: زعفران یک گیاه دارویی معطر، مفید و دارای طعم فوق‌العاده مطبوع است که نشاط‌آوری، ضدافسردگی و ضد سرطان بودن از جمله خواص آن است.

پایان پیام/ف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1562117

مهمترین اخبار ایران و جهان: