نیوز سیتی!
01 آذر 1402 - 22:42

مقام فلسطینی: نیت واقعی اسرائیل نابودی فلسطین و آرزوهای مشروعش است

نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد در سخنانی گفت که نیت واقعی کابینه رژیم صهیونیستی، نابودی دولت فلسطین و آرزوهای مشروعش است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ریاض منصور» نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه گفت که رژیم صهیونیستی 2.3 ملیون نفر در نوار غزه را از زندگی و بقاء محروم کرده است.

وی در ادامه سخنانش تاکید کرد: «نکبت باید پایان یافته و هرگونه کوچاندن اجباری فلسطینیان از سرزمین‌هایشان را رد می‌کنیم».

نماینده فلسطین در سازمان ملل افزود: «نیت واقعی کابینه اسرائیل، نابودی دولت فلسطین و آرزوهای مشروعش است».

ریاض منصور تاکید کرد: «برای این درگیری هیچ راه حل نظامی وجود نداشته و بدون حل موضوع فلسطین، هیچگونه صلحی در خاورمیانه ممکن نیست».

وی اضافه کرد: «باید مسیر متفاوتی را ترسیم کرده که طی آن هر دو دولت در کنار یکدیگر در صلح و امنیت زندگی کرده به گونه‌ای که هیچ فلسطینی و اسرائیلی کشته نشوند».

بامداد امروز چهارشنبه، ۲۲ نوامبر، بعد از گذشت ۴۷ روز از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت اسلامی «حماس» علیه رژیم صهیونیستی و شکست میدانی ارتش اشغالگران در حمله زمینی به نوار غزه، کابینه رژیم موقت به پذیرش توافق آتش‌بس با میانجی‌گری‌های دولت قطر و مصر متوسل شد.

وزارت امور خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای، موفقیت تلاش های میانجیگرانه مشترک خود با مصر و ایالات متحده بین تل‌آویو و حماس را اعلام کرده و خبر داد که آغاز اجرایی این توافق، ظرف ۲۴ ساعت آینده اعلام خواهد شد؛ آتش‌بس بشردوستانه با تمدید به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از دفتر «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر کابینه رژیم صهیونیستی، گزارش داد: دولت به توافقی که آزادی برخی از بازداشت شدگان در غزه را تضمین می‌کند، رأی مثبت داد. ۵۰ گروگان از جمله زن و کودک در مدت ۴ روز آزاد خواهند شد و طی این مدت، درگیری‌ها متوقف خواهد شد.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1581661

مهمترین اخبار ایران و جهان: