نیوز سیتی!
07 آذر 1402 - 13:43

اجرای سراسری مانور زلزله در مدارس چهارمحال و بختیاری

مدیر سازمان دانش‌آموزی چهارمحال و بختیاری گفت: صبح فردا هم‌زمان با سراسر کشور مانور زلزله در ۱۷ منطقه آموزش و پرورش استان با به صدا درآمدن آژیر زلزله اجرا می‌شود.

حسن فاضل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به هشتم آذرماه روز برگزاری مانور زلزله در مدارس کشور، گفت: این برنامه صبح فردا در ۱۷ منطقه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با به صدا درآمدن آژیر زلزله اجرا می‌شود.

مدیر سازمان دانش‌آموزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تا کنون ۲۵ دوره مانور زلزله با شعار مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور در کشور اجرا شده است.

وی با اشاره به لزوم آموزش مهارت‌های اجتماعی و بالا بردن دانش و آگاهی در برخورد با حوادث طبیعی، افزود: کاهش تلفات و خسارت‌های ناشی از زلزله به وسیله ارتقای فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی از اهداف مانور زلزله است و دانش‌آموزان موظف هستند آموخته‌های خود را برای خانواده نیز مطرح کنند.

فاضل اضافه کرد: با توجه به شرایط اقلیمی، ایران در دسته کشورهای زلزله‌خیز قرار گرفته است و دانش‌آموزان در هر مقطع و سنی جزو آسیب‌پذیرترین قشر در برابر خطرات ناشی از زلزله هستند و ساختمان مدارس نیز همیشه به دلیل ایمن و وسیع بودن به عنوان پناهگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان طبق دستورالعمل‌هایی که از قبل به مدارس ابلاغ شده است در ۲ مرحله پناه‌گیری صحیح و خروج از محل(تخلیه و رفتن به فضابی باز) را در مانور زلزله تمرین می‌کنند.

مدیر سازمان دانش‌آموزی چهارمحال و بختیاری در پایان بر ضرورت بالا بردن سطح آگاهی و ایجاد آمادگی در برخورد با بلایای طبیعی به منظور انجام عکس‌العمل‌های صحیح و سریع در بین دانش‌آموزان تاکید کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1587361

مهمترین اخبار ایران و جهان: