نیوز سیتی!
06 آذر 1402 - 18:07

استمهال ۸۰درصد بدهی‌های معوق برنج‌کاران و باغداران مازندران

وزیر اقتصاد گفت: باتوجه به گلایه‌هایی که هم برنج‌کاران و باغداران مرکبات نسبت به ناتوانی در بازپرداخت برخی از تسهیلات داشتند مقرر شد بخشنامه‌ای درخصوص استمهال ۸۰درصدی بدهی‌های معوق تا ابتدای هفته آینده به بانک کشاورزی صادر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی عصر امروز جلسه شورای اقتصاد استان مازندران، اظهار کرد: درباره سقف محدودیت تبادلات ارزی روزانه تجار استان مازندران با کشور روسیه داشتند، مقرر شد بانک مرکزی هفته آینده اصلاحیه‌ای نسبت به این سقف صادر شود تا تجار با فراغ بال بیشتری فعالیت‌های تجاری خود از استان به مقصد روسیه انجام دهند.

وی افزود: یکی از پروژه‌های عقب‌افتاده استان مازندران مساله تامین مالی نیروگاه بود که ۱۷۵ میلیون یورو ال‌سی مربوط به نیروگاه هم با طرف چینی گشایش شد که این پروژه هم به زودی پس از اولین واریزها وارد فعالیت اجرایی خواهد شد.

خاندوزی ادامه داد: مولدسازی هم بخش دیگری از ظرفیت‌های استان مازندران بوده  که باتوجه به تفویض اختیار به استانداران اعلام شد از این ظرفیت برای پروژه‌های عقب‌افتاده استان بهره‌گیری شود که ضرورت دارد سریع‌تر تامین مالی شود.وزیر اقتصاد و امور دارایی تصریح کرد: در موضوعات مربوط به کشاورزی، باتوجه به گلایه‌هایی که هم برنج‌کاران و باغداران مرکبات نسبت به ناتوانی در بازپرداخت برخی از تسهیلات مقرر شد بخشنامه‌ای درخصوص استمهال ۸۰درصدی بدهی‌های معوق تا ابتدای هفته آینده به بانک کشاورزی صادر خواهد شد.

وی با اعلام اینکه نگرانی‌هایی در ارتباط با موضوع واردات برنج وجود داشت، تصریح کرد: این مهم حتما با وزیر جهاد کشاورزی مطرح خواهیم کرد اما سیاست قطعی و رسمی وزارت جهاد کشاورزی، هیچ‌گونه‌ اجازه‌ای مبنی واردات برنج نیست.

وزیر اقتصاد و امور دارایی درباره تامین مالی آزادراه ساری قائمشهر، گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های مهم و اولویت‌دار استان بوده باتوجه به اینکه ۳۵ درصد سهم آن متعلق به بانک ملی است با مدیرعامل بانک ملی مذاکره شد و هفته آینده هم تفاهم‌نامه را امضا خواهد کرد و بلافاصله مصوبه کمیسیون اقتصادی دولت برای ارائه مجوز آزادسازی ظرفیت آزادراهی مصوب خواهد شد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1586561

مهمترین اخبار ایران و جهان: