نیوز سیتی!
12 آذر 1402 - 13:15

طرح نظارتی ویژه شب یلدا در ایلام اجرا خواهد شد

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: طرح نظارتی ویژه شب یلدا از ۲۰ آذر تا ۳۰ آذرماه در استان ایلام اجرا خواهد شد.

مهدی کاکاخانی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام، ظهر یکشنبه ۱۲ آذرماه در گفت گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: با توجه به اینکه در آستانه شب یلدا تقاضا برای برخی اقلام از جمله انواع میوه نظیر هندوانه، انواع آجیل و شیرینی جات افزایش می‌یابد، این اداره کل در نظر دارد با هدف ایجاد آرامش روانی در شهروندان و حمایت از حقوق مصرف کنندگان و برخورد با سوء استفاده‌های احتمالی برخی افراد سودجو، اقدام به اجرای طرح نظارتی ویژه شب یلدا را از ۲٠ تا ۳۰ آذرماه به مدت ۱٠ روز انجام دهد.

وی افزود: دراین طرح بازرسین اداره کل صنعت، معدن وتجارت، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی استان ایلام در ۲ نوبت صبح و عصر بازار استان ایلام را رصد خواهند کرد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت معدن و تجارت استان ایلام ادامه داد: در این طرح اقلام مذکور از حیث موجودی، قیمت و نحوه عرضه مورد رصد قرار می‌گیرد و با هر گونه تخلف احتمالی برخورد می‌شود.

کاکاخانی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها توسط افراد سودجو است.

این مقام مسئول تصریح کرد: از مردم استان ایلام تقاضا داریم در صورت مشاهده، هرگونه تخلف اقتصادی و صنفی را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ به ستادخبری اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام اطلاع دهند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، شب یَلدا یا شب چلّه یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است که در ۹ آذر ۱۴٠۱ ثبت میراث جهانی شده است.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1592261

مهمترین اخبار ایران و جهان: