نیوز سیتی!
21 آذر 1402 - 18:49

کرملین: دیدار بایدن با زلنسکی جلوی پیشرفت ارتش روسیه را نمی‌گیرد

سخنگوی کرملین روز سه شنبه با اشاره به دیدار روسای جمهور اوکراین و آمریکا گفت، نتیجه این نشست نه وضعیت در خط مقدم اوکراین و نه پیشرفت «عملیات نظامی ویژه روسیه» را تغییر خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کرملین روز سه شنبه  اعلام کرد که از نزدیک دیدار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و «ولودیمیر زلنسکی»، همتای اوکراینی او در واشنگتن را دنبال خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین در یک نشست خبری گفت که نتیجه این نشست نه وضعیت در خط مقدم اوکراین و نه پیشرفت «عملیات نظامی ویژه روسیه» را تغییر خواهد داد.

پسکوف اظهار داشت: «در اینجا، البته، برای همه مهم است که بفهمند ده ها میلیارد دلار به اوکراین کمکی به موفقیت در میدان نبرد نکرد. ده ها میلیارد دلار دیگر که اوکراین می‌خواهد به اقتصادش تزریق شود نیز محکوم به همین شکست خواهد بو.»

رئیس‌جمهور اوکراین در جریان سفر به آمریکا و در راستای تلاش برای تداوم جلب حمایت‌های این کشور در جنگ با روسیه عنوان کرد هر گونه تاخیر در کمک به اوکراین «به نفع پوتین» است.

سخنگوی کرملین  با استناد به «اطلاعات خاص» گفت که دستگاه اطلاعاتی روسیه به این نتیجه رسیده است که غرب در حال آماده شدن برای جایگزینی زلنسکی است.

زلنسکی برای سفر دو روزه روز دوشنبه وارد واشنگتن شد که گفته می‌شود تلاشی  برای تامین کمک بیشتر آمریکا برای جنگ علیه روسیه است.

زلنسکی در هنگام بازدید از واشنگتن‌دی‌سی بار دیگر خواستار ادامه کمک‌های آمریکا برای مبارزه با نیروهای روسیه و اخراج آنها از خاک اوکراین شد.

رئیس‌جمهور اوکراین در بخشی از صحبت‌هایش به ماجرای اختلاف میان نمایندگان کنگره و رئیس‌جمهور آمریکا برای تداوم حمایت‌های نظامی از اوکراین اشاره کرده و اظهار کرد تنها کسی که از این ماجرا بهره می‌برد، پوتین و همراهان بیمارش هستند.

زلنسکی و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا استدلال کرده‌اند که هر گونه کمک به اوکراین برای مقاومت در برابر تهاجم روسیه که در فوریه سال ۲۰۲۲ آغاز شد، به نفع هر دو کشور است.

در حالی که ایالات متحده در ابتدا به جمع‌آوری و تشویق کشورهای غربی جهت حمایت از اوکراین کمک می‌کرد با این حال با فرسایشی شدن جنگ و عدم وجود نشانه‌ای مبنی بر پیشروی اوکراین در آن منجر به بروز اختلافات سیاسی زیادی در داخل آمریکا برای تداوم این روند شد.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1602917

مهمترین اخبار ایران و جهان: