نیوز سیتی!
20 آذر 1402 - 13:50

توزیع مرغ و گوشت تنظیم بازاری آستانه شب یلدا در مناطق کم برخوردار کرج

فرماندار شهرستان کرج دستور داد تا در آستانه شب یلدا گوشت و مرغ با قیمت مصوب وتنظیم بازاری در فروشگاه های عرضه واقع در مناطق کم برخوردار و طرح هدف قرارگاه اجتماعی توزیع شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، یحیی رمضانی، فرماندار شهرستان کرج، روز دوشنبه پس از بازدید میدانی از بازارچه روز پردیسان با تشکیل جلسه تنظیم بازار شهرستان دستور داد تا اکیپ‌های سازمان تعزیرات، دامپزشکی و مراکز بهداشت غرب و شرق برای تشدید نظارت بر بهداشت دام و طیور عرضه شده در بازار اقدامات لازم را بعمل آورند. 

خروج کالاهای اساسی تنظیم بازاری از زنجیره توزیع تخلف است 

فرماندارکرج درادامه با دریافت گزارشی از میزان ذخایر گوشت و مرغ در سطح بازار شهرستان ضابطه مندسازی در روند توزیع و عرضه کالاهای اساسی را مورد تاکید قرار داد و گفت: مسئولان امر به زنجیره تولید، تأمین و عرضه پایبند باشند و بدانند که هرگونه خروج از این چرخه تخلف محسوب می‌شود و با خاطیان امر برابر قانون اقدام لازم صورت می‌گیرد. 

روزبازارهای شهرهای اقماری کرج فعال شوند 

معاون استاندار همچنین با اشاره به فرا رسیدن ایام شب یلدا و افزایش مراجعات مردم به روزبازارها و مراکز خرید نیز بیان کرد: علاوه بر مرکز استان در شهرهای اقماری کرج نیز بازار روزهایی برای عرضه مرغ و گوشت تنظیم بازارn>ی توسط شهرداری ها به فوریت دایر شود. 

معاون استاندار گفت: پیش بینی لازم برای تأمین مرغ و گوشت مازاد از استان‌های معین صورت بگیرد و اگر نیاز باشد شخصاً برای تأمین از استان‌های مجاور پیگیری خواهم کرد.

لزوم اختصاص سهمیه مساجد و موکب ها در ایام فاطمیه

فرماندار کرج در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و ایام فاطمیه، بیان کرد: تمهیدات لازم اندیشیده شود تا سهمیه لازم به مساجد، هیات ها و موکب ها در این ایام توسط جهادکشاورزی اختصاص پیدا کند. 

توزیع گوشت و مرغ تنظیم بازاری در مناطق کم برخوردار کرج 

دکتر رمضانی همچنین دستور داد تا بخشی از مرغ و گوشت تنظیم بازاری در تعدادی از فروشگاه های واقع در محلات هدف طرح قرارگاه اجتماعی استان توزیع شود تا مردم ساکن در مناطق کم برخوردار ایام شب یلدا با قیمت مناسب و تنظیم بازاری بتوانند اقلام مورد نیاز خود را تهیه کنند.

ضرورت کیفی سازی کالاهای اساسی در میادین 

وی در ادامه تاکید کرد: بجهت اعتماد مردم به روزبازارها کمیت و کیفیت در عرضه کالاهای اساسی باید مورد توجه مباشران و سازمان میادین میوه و تره بار قرار بگیرد.

فرماندار کرج گفت: ماهیت سازمان ساماندهی مشاغل شهری ساماندهی دستفروشان است تا با کمترین هزینه بهترین خدمت به مردم ارائه شود بنابراین انتظار می رود با مدیریت صحیح در این حوزه دست دلالان و سودجویان از بازار برای فروش با سودبالا کوتاه شود.

بنابر گزارش رییس جهاد کشاورزی شهرستان کرج ظرف ۲۰ روز اخیر حدود ۱۲۵ تُن مرغ گرم با قیمت مصوب در فروشگاه های مصوب توزیع شده است. همچنین۲۵۰ تُن گوشت قرمز نیز در همین بازه زمانی با قیمت تنظیم بازاری توزیع شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1601161

مهمترین اخبار ایران و جهان: